Termenul de eliberare a cartilor de identitate, modificat la Directia de Evidenta a Persoanelor Timisoara

Directia de Evidenta a Persoanelor Timisoara modifica termenul de eliberare a cartilor de identitate ca urmare a unei informari a Directiei Generale de Evidenta a Persoanelor (D.G.E.P.) din cadrul M.A.I. cu privire la termenul de productie (tiparire) a cartilor de identitate.


Directia municipalitatii prelucreaza lunar, in medie, 3017 cereri pentru emiterea sau schimbarea cartii de identitate, iar din toamna anului trecut a mentinut un termen de 2-3 zile lucratoare pentru eliberarea documentului.

In urma deciziei Directiei Generale de Evidenta a Persoanelor din cadrul M.A.I., termenul de eliberare se modifica dupa cum urmeaza:

  • din 19.02.2025 – 6 zile de la prelucrarea cererii in sistem;

  • din 24.02.2025 – 7 zile de la prelucrarea cererii in sistem;

  • din 27.02.2025 – 8 zile de la prelucrarea cererii in sistem;

  • din 03.03.2025 – 9 zile de la prelucrarea cererii in sistem.

Cartile de identitate sunt tiparite de catre Biroul Judetean de Administrare a Bazelor de Date pentru Evidenta Persoanelor Timis – institutie care asigura tiparirea cartilor de identitate pentru tot judetul Timis.

Termenele efective de eliberare a cartilor de identitate se comunica la data depunerii cererii de catre solicitant. Timisorenii pot solicita eliberarea cartii de identitate in regim de urgenta in cazul in care au nevoie si daca platesc o taxa de 150 de lei. Termenul este de maximum 2 zile lucratoare.

Termenele pentru stabilirea resedintei si eliberarea cartii de identitate provizorie raman neschimbate, respectiv 3 zile de la data depunerii. Termenul legal pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile si poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de catre seful SPCLEP, daca sunt necesare verificari suplimentare, conform art. 15 alin. (5) din OUG nr. 97/2005 si a Dispozitiei nr. 3.382.622/2023 a D.G.E.P. – M.A.I. (Primaria Timisoara, Serviciul Comunicare)

Leave a Reply