FILIERA OCTANICA! Depoul de locomotive Timisoara, asaltat de mascati! Procurorii DIICOT au destructurat o retea infractionala prin care s-au “scurs” zeci de mii de tone de motorina de la CFR Calatori

descinderi-mascatu

Operatiune de amploare, joi dimineata, la depoul de locomotive al CFR din Timişoara, unde, de mai multi ani, functiona centrul de comanda al unei retele specializate in furtul de combustibil.


Nu mai putin de 44 de perchezitii au avut loc in acest dosar, lucrat ca la carte de DIICOT Timisoara, in care sunt vizati sefii depoului, liderii de sindicat, mecanici de locomotiva, un politist si un om de afaceri, prejudiciul ridicandu-se la peste un milion de euro.

Ofiterii DGA si procurorii DIICOT au descins in 44 de locatii, la Depoul de locomotive, la Regionala de Transport Calatori Timisoara, la biroul Politiei Transporturi Feroviare din Gara de Nord, la locuintele mai multor angajati CFR, dar si la o firma privata aflata in imediata apropiere a depoului.

“Noi avem monitorizarea, in urma, pe acest procedeu, cel putin din 2010, pana la zi. Prejudiciul de 1 milion de euro pe care-l avem este pur estimativ, mergand doar pe calcul pur matematic. Pe baza documentelor pe care le ridicam acum, prejudiciul va fi, cu siguranta, infinit mai mare”, a precizat procurorul Alex Florenta, seful DIICOT Timisoara.

Din filiera faceau parte, sustin anchetatorii, intreaga conducere a Depoului de Locomotive si liderul de sindicat, peste 20 de mecanici de locomotiva, angajati ai Laboratorului de Determinari fizico-chimice, un politist de la Transporturi Feroviare si un om de afaceri.

Potrivit oamenilor legii, angajatii de la depou aveau misiunea sa majoreze in documente consumul de motorina destinat alimentarii locomotivelor.

Surplusul de combustibil din gestiune astfel obtinut ajungea apoi la o firma privata care avea sediul chiar la marginea Depoului CFR din Timisoara. Mai departe, motorina era vanduta la preturi mai mici decat cele de pe piata, iar castigul se impartea intre membrii gruparii.

Procurorul sef al DIICOT Timișoara, Alex Florenta, a detaliat modul de actiune al membrilor gruparii infractionale, furturile petrecandu-se chiar si la lumina zilei.

alex_florenta “Valorificarea propriu-zisa a motorinei sustrase se facea prin doua modalitati, pentru cantitatile mici se incarca in diferiti recipienti și plecau. Pentru cantitatile mai mari, in incinta depoului era amenajat un spatiu care apartine tot CFR, dar care fusese dat in folosinta fara niciun contract in sine, unei societati care-și amplasase o pompa in incinta spatiului respectiv. O conducta artizanala improvizata lega rezervoarele propriu-zise ale CFR, in care depozitau cantitatea de combustibil pe care reușeau sa-l sustraga și se varsa prin aceasta conducta in statia tip PECO din spatiul artizanal, unde noaptea veneau tot felul de tiruri de la societati, incarcau motorina cu care plecau mai departe. Acolo s-a muncit, nu gluma”, a afirmat procurorul Alex Florenta.

Anchetatorii sustin ca filiera opera inca din 2010, astfel ca in ultimii 5 ani, prin aceasta reteau s-au sustras zeci de mii de tone de motorina de la CFR Calatori, prejudiciul fiind mult mai mare decat cel estimat in prezent. Potrivit unor surse, in biroul sefului Depoului, Ion Borza au fost gasiti 85.000 lei, 2.000 euro, forinti, dolari, precum si mai multe sticle de whisky.

In urma perchezitiilor din aceasta dimineata, 40 de persoane au fost ridicate si duse la audieri la sediul DIICOT Timisoara. Procurorii vorbesc despre comiterea mai multor infractiuni, intre care constituire de grup infractional organizat, infractiuni de coruptie, santaj, fals si delapidare.

In cadrul perchezitiilor, oamenii legii au gasit instalatia prin care motorina furata de la CFR era transferata catre firma privata. (V.E.)

 

Leave a Reply