O companie din Turcia va construi centura de vest a municipului Timisoara. Aceasta a fost desemnata castigatoare, in urma licitatiei, insa a existat o contestatie care a fost rezolvata in favoarea companiei turcesti. Centura Timisoara Vest va avea 14 kilometri. Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei, fara TVA.
Compania turca NUROL İNSAAT VE TİCARET ANONİM SİRKETİ este cea care va construi centura Timisoara Vest.
”Vesti bune pentru Timisoara! S-a desemnat castigatorul pentru constructia Variantei Ocolitoare Timisoara Vest, dupa finalizarea reevaluarii ofertelor! Vorbim de acelasi constructor turc, avand in vedere ca decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este mentinuta prin solutia definitiva a Curtii de Apel Bucuresti, din data de 25 octombrie, si valideaza, de altfel, rezultatul anuntat initial de CNAIR”, a anuntat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook, citat de Ziua de Vest.
Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fara TVA), iar finantarea este asigurata prin Programul de Transport (2021-2027).
”Varianta Ocolitoare Timisoara Vest va avea o lungime de 13,90 km si trebuie construita in 30 de luni (6 luni proiectare si 24 luni executie). Noua varianta ocolitoare va face parte integranta din Centura Municipiului Timisoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv: un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 (in lungime totala de 750 m); un pasaj peste DN 6 si CF 133 (450 m); un pod peste raul Bega si peste rezervoarele de namol (450 m) ; 4 noduri rutiere (cu DN 69 /E671 si cu Drumul National Centura Timisoara, la intersectia cu DN 6, la intersectia cu DN 59A si la intersectia cu Radiala Noua de Vest/C30). Semnarea contractului va fi posibila dupa 10 zile, in cazul in care nu vor fi depuse noi contestatii”, a mai precizat Grindeanu.
Varianta de Ocolire Timisoara Vest, al carei traseu va traversa in parte teritoriile administrative ale localitatilor Timisoara, Sacalaz si Sanmihaiu Roman, va insuma aproape 14 km si va inchide, practic, inelul de centura al Timisoarei.
Soseaua va porni din viitoarea descarcare a autostrazii A1, de la Sanandrei, se va intersecta cu soselele care leaga in prezent Timisoara de Sacalaz si Becicherecu Mic (DN6) si se va lega cu centura sud in zona cartierului Freidorf, dupa intersectia cu drumul spre Utvin.
Drumul va avea patru noduri rutiere, dar si zece poduri si pasaje: doua pasaje peste liniile de tren CFR cu lungime de 779, respectiv 752 metri si alte doua pasaje de 455 si 451 metri, cele mai grele structuri ale soselei.
Cel mai lung pasaj este proiectat la kilometrul 3, are 779 de metri lungime si va fi ridicat peste linia de tren CFR 218 (19 deschideri a cate 40 de metri). La km 10 va fi construit un pasaj de 752 m peste DN 59A Timisoara – Jimbolia si Magistrala CFR 100 Bucuresti – Timisoara – Arad. Al treilea pasaj ca lungime (455 m) este cel de la km 4 peste DN 6 Timisoara – Cenad si linia CFR 133, iar pasajul de 451 de metri va fi la km 13 peste Bega.
Drumul este incadrat in clasa tehnica II. Elementele geometrice ale traseului sunt adoptate pentru o viteza de proiectare de120 km/h. Din cauza constrangerilor legate de legatura cu centura sud Timisoara si traversarea canalului Bega, la sfarsitul traseului se reduce viteza de proiectare la 80 km/h. (I.P.)