VIDEO / In ce stadiu sunt lucrarile la autostrada A1 Lugoj – Deva, intre Margina si Holdea, unde soferii pierd ore in sir circuland bara la bara

Finalizarea tronsonului lipsa din autostrada A1 Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai asteptate lucrari de infrastructura mare pentru vestul tarii, in conditiile in care drumul national DN 68A este cel mai tranzitat din zona, mereu aglomerat, pe care soferii de TIR-uri si camioane, respectiv cei de autoturisme il folosesc deopotriva in lipsa tronsonului de autostrada.


Antreprenorul autostrazii A1 Lugoj – Deva, Lot 2: km. 27+620 – km. 56+220, Sectiunea E si finalizare Sectiunea D” avanseaza cu lucrarile pe sectiunea Costeiu de Sus – Margina.

In primavara a fost anuntat ca antreprenorul Autostrazii A1 Lugoj – Deva, Lot 2: km. 27+620 – km. 56+220, Sectiunea E si finalizare Sectiunea D” a inceput investigatiile geotehnice pe teren, anunta CNAIR.

Autoritatile cer italienilor sa dubleze ritmul de lucru la Autostrada Ploiesti-Buzau. Sute de utilaje si muncitori Antreprenor este Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt d.o.o.

In toamna, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, seful CNAIR, Cristian Pistol si Cornel Bunghiuz din partea antreprenorului UMB au semnat contractul de proiectare si executie a tronsonului cu tuneluri pentru ursi de pe Autostrada Lugoj – Deva, intre Margina si Holdea.

Contractul are o valoare de peste 370 milioane de euro. Segmentul de autostrada, finantat prin PNRR, are o lungime de 9,13 kilometri, din care 2 km cu tuneluri cu galerie dubla, iar termenul limita de finalizare este august 2026.

Oferta Asocierii S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT a fost de 1.826.845.634,11 lei fara TVA, adica aproximativ 373 de milioane de euro.

Durata lucrarii este de 45 de luni, din care 11 luni proiectare si 34 de luni executie, de la data emiterii ordinelor pentru proiectare, respectiv executie. UMB s-a asociat cu firma Euro Asfalt din Bosnia-Hertegovina pentru ca nu are experienta pe tuneluri.

Pe langa tunelurile pentru ursi, pe acest segment vor fi realizate si 8 lucrari de arta (poduri, podete), intre care un viaduct de peste 1 km, care are o complexitate mai ridicata. (I.P.)

Leave a Reply