Curse charter catre Antalya, de pe Aeroportul din Arad. Anul trecut, traficul de pasageri a fost de 16.633 de persoane

Vara readuce la viata Aeroportul din Arad, care in mare parte a anului pare in hibernare. Cursele charter sunt singurele curse de pasageri operate momentan de pe aeroportul aradean, iar primele zboruri din acest sezon au inceput. Sute de pasageri au fost deja imbarcati din Arad in aeronavele charter cu destinatia Antalya, iar zborurile vor continua pana la sfarsitul verii.


Potrivit Asociatiei Aeroporturilor din Romania, in 2022 traficul de pasageri de pe Aeroportul Arad a fost de 16.633 de persoane. Lipsa unor zboruri regulate se vede in statistica nationala, Aeroportul din Arad fiind al treilea de la coada in ceea ce priveste numarul de pasageri.

In urma Aeroportului Arad s-au clasat doar Aeroportul Baneasa – 9.624 de pasageri in 2022 si cel din Tulcea – 360 de pasageri. Aeroporturile de langa Arad, insa, se claseaza mult mai bine, Timisoara fiind chiar in topul celor care au trecut de 1 milion de pasageri intr-un an. De asemenea, si aeroportul din Oradea a avut un trafic cu mult mai mare decat cel din Arad, cumuland un total de 208.541 pasageri in 2022.

Totusi, la Aeroportul Arad se fac investitii, o ultima finantare fiind obtinuta zilele trecute si reprezentand refacerea caii de rulare Alfa – un proiect de 30 de milioane de lei. Potrivit directorului Aeroportului Arad, Ovidiu Mosneag, lucrarile vor incepe in toamna, dat fiind faptul ca in aceasta vara Aradul are trei curse pe saptamana catre Antalya.

In decursul timpului nu putine au fost cazurile in care autoritatile locale au incercat sa atraga curse regulate pe aeroportul aradean, asta dupa ce in primavara lui 2015 Wizz Air a renuntat la cursa Arad – Bergamo.

Printre cele mai avansate discutii, unele dintre ele ajungand chiar si in faza semnarii unor colaborari, au fost cele cu Tarom – care ar fi trebuit sa opereze doua curse saptamanale catre Bucuresti (2018), dar si cu Blue Air – care ar fi trebuit sa opereze 14 curse din Arad catre Europa, in baza unei finantari asigurate de la Comisia Europeana (2022). Pe langa acestea au mai fost tentative de zboruri cu companii mai mult sau mai putin cunoscute, dar din pacate nicio promisiune nu s-a concretizat.

Asadar, Aradul ramane in continuare cu zborurile charter de pe perioada verii si cu speranta ca pe viitor ar putea atrage si un operator pentru curse regulate. (R.G.)

Leave a Reply