Consiliul National al Audiovizualului a analizat spotul video in care se face reclama la magazinele Jumbo, difuzat pe diferite canale de televiziune, si a stabilit ca filmuletul stresant, de 22 de secunde, poate fi prezentat, in continuare, micilor telespectatori.
Reclama la magazinele Jumbo a intrat in vizorul CNA, dupa ce forul audiovizualului a primit 12 reclamatii de la telespectatori, care au catalogat reclama drept „derajanta”, „tortura psihica”, care „te distruge psihic”.
„Va rog din suflet opriti reclama cu Jumbo. Deranjeaza foarte tare neurologic, tineti cont ca sunt copii cu dereglari mintale care aud aceasta reclama, si sunt deranjati foarte mult!”,
„Spotul publicitar Jumbo este o tortura psihica. Efectul este cel dorit, adica de a atrage atentia. INSA!!!! este stigator la cer! Nu conteaza nici postul nici ora la care e data aceasta reclama. Ea trebuie eliminata. Un cuvant repetat obsesiv, cu un debit, volum si tonalitate care te distruge psihic”,
„Reclama agresiva si agasanta la ”Jumbo”, repetandu-se multiple ori, pe un ton agresiv, cuvantul ”Jumbo”! Va rog sa interziceti imediat aceasta reclama abuziva si deranjanta! Multumesc!”, „Reclama ”Jumbo”: va solicit respectuos sa luati toate masurile ce se impun pentru a nu o mai difuza pe nici un canal de televiziune. Aceasta reclama imi provoaca stare de stress”, sunt doar cateva dintre reclamatiile trimise de parinti pe adresa CNA.
Membrii CNA au vizionat spotul si au conisiderat ca, desi enervanta, reclama nu incalca legislatia audiovizuala.
„Nu ai ce sa reprosezi. A fost o solutie care pentru unii e enervanta, dar sa stiti ca si copiii sunt enervanti. Ar trebui intrebati copiii cum li se pare reclama. Functia si-o indeplineste spotul”, a comentat Mircea Toma, membru CNA, relateaza educatieprivata.ro. (Gabriela Gaspar)