Pe maxime termice de peste 38 de grade Celsius si un aer irespirabil, este o adevarata proba de foc sa gasesti un chiosc in oras de unde sa-ti poti cumpara necesarul bilet de 2,5 lei pentru o calatorie in metropola Banatului.
De vina este politica din ultimii ani, de desfiintare a chioscurilor de ziare, in mare parte.
Nu vorbim de ridicarea tonetelor cu alta destinatie care fac subiect aparte si care, intr-adevar, depasesc cadrul legal si estetic, conform cerintelor administrative. Este vorba, insa, de inlesnirea accesibilitatii la deplasare corespunzatoare, un sistem care ar trebui sa usureze mobilitatea calatorilor, fie ei localnici sau turisti.
Singurul chiosc pastrat de Primaria Timisoara este cel din statia de langa Catedrala Mitropolitana. Urmatorul este abia in Piata 700, unde pot fi facute si abonamente, iar pana la Gara de Nord, nimic.
In zonele marginase nici atat. Ori cine se deplaseaza de la periferia orasului trebuie sa strabata kilometri. Chiar si chioscul fostei RATT, actualmente STPT , de la gara, are inchis sambata si duminica, programul de functionare fiind, de asemenea, problematic.
Desfiintat a fost si chioscul din statia de tramvai din Piata Kuttl, care deservea foarte bine, la fel cel din Piata Maria. Conditiile de calatorie sunt, si ele, inca nesatisfacatoare pentru ca pe linii mai circula multe garnituri de fabricatie veche, de exemplu linia 7, fara climatizare.
Chiar si in cele care dispun de aer conditionat, e prea slab sau se “mai uita” sa fie pornite, dupa cum a recunoscut reprezentantul Societatii de Transport Public Timisoara, atunci cand, in penultima sedinta ordinara din iulie, a fost pusa aceasta problema.
Timisorenii vor conditii decente de calatorie si punctualitate, nu doar modernisme anuntate cu surle si trambite, cum ar fi tramvaiul achizitionat din Turcia si mai nou anuntatul autobuz ultramodern.
Pe de alta parte, responsabililor cu transportul public intre oras si judet li se atrage atentia ca sunt comune care nu au nici in prezent un mijloc de transport asigurat.
Or, pentru copii si persoanele varstnice, este un neajuns, la fel pentru navetistii cu loc de munca in Timisoara care nu isi permit un autoturism.
Timisorenii, timisenii vor o mai buna mobilitate, mai accesibila, care sa le faca viata mai usoara, nu doar promisiuni de drumuri asfaltate pe portiuni si infrastructuri bune doar pe hartie. (L.K.)