Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Timis a inregistrat 45 de reclamatii privind serviciile oferite de o agentie care vinde pachete turistice in Tenerife.
Reclamantii, din toata tara, au incheiat online contracte cu agentia, valoarea fiecarui pachet fiind de aproximativ 2.000 de euro.
Ulterior, cei care au contractat pachete au fost informati ca zborurile le sunt anulate si nu au mai putut contacta agentia de turism si, in unele cazuri, nici operatorul de zbor.
CJPC Timis a transmis o invitatie agentiei prin care a fost solicitata dovada achitarii charter-ului, aceasta neputand fi prezentata. Mai mult, agentia a solicitat companiei aeriene anularea a noua dintre cele 15 zboruri contractate.
Daca se face dovada achitarii charter-ului catre compania aeriana atunci reclamatiile vor fi redirectionate redirectiona catre Centrul European al Consumatorilor ECC Net. In caz contrar, ele vor fi redirectionate catre Inspectoratul de Politie al Judetului (IPJ) Timis.
“ANPC a facut demersuri solicitand informatii edificatoare. Vrem sa vedem a cui este vina, a operatorului din turism sau a companiei aeriene. Controlul este in plina desfasurare, iar dupa finalizare, in functie de stabilirea vinovatului ne vom indrepta ori catre Politie prin Serviciul de Investigare a Fraudelor, ori catre Centrul European al Consumatorilor ECC Net. Sanctiunile vor fi maxime si intreprindem demersuri pentru a ajuta consumatorii fie de a-si face vacanta asa cum au planuit, fie de a-si recupera banii”, spune presedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca.
ANPC ii sfatuieste pe consumatorii care contracteaza servicii turistice sa verifice daca agentia are polita de asigurare in caz de insolventa, sa consulte cu atentie contractul, in special datele legate de unitatea de cazare si categorisirea acesteia, detalii legate de mese, mijloace de transport, cuantum avans si alte termene de plata, sa verifice oferta agentiei, atat online, cat si in cataloage, si daca aceasta corespunde cu realitatea.
Ei ar trebui sa se asigure ca agentia a intocmit toate documentele legate de achizitionarea unui serviciu (voucher-ul in cazul serviciilor turistice, biletul de transport in cazul serviciilor de transport, asigurare pentru pachetele de servicii turistice, factura, chitanta sau foaie de varsamant de la banca sau extras de cont) din care sa rezulte ca sunt beneficiarii serviciului respectiv.
In situatia in care, la momentul achizitionarii serviciilor, agentia nu isi asuma responsabilitatea scrisa (asigurare storno, precontract) asupra imposibilitatii din partea consumatorului de a mai beneficia de serviciul respectiv (pentru un motiv personal intemeiat justificat in baza unui document), consumatorul se poate adresa printr-o reclamatie scrisa in primul rand catre agentia de turism de la care a achizitionat serviciul. Daca problema nu se remediaza se poate adresa ANPC sau CJPC. (Mara Ion)