Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Timis a dat publicitatii lista celor mai mari datornici la bugetul de stat din zona de vest a tarii, respectiv judetele Arad, Caras-Severin, Hunedoara si Timis, a caror datorie publica se ridica la aproape 100 de milioane de euro. Printre cele 50 de companii private si societati de stat cu mari obligatii de plata la bugetul general consolidat se afla si 14 firma din Timis, a caror datorie cumulata “bate” spre 20 de milioane de euro. Cea mai mare parte din acest debit catre buget de stat, respectiv 30,4 milioane de lei, va trebui recuperat de la SC Rentex SRL, care ocupa un neonorabil loc IV pe lista rusinii fiscale, dupa care apare SC Bitea Construct SRL, cu o datorie de 15,9 milioane de lei, Tender S.A., cu 10,8 milioane de lei, Aeroportul International “Traian Vuia” Timisoara, cu 3,6 milioane de lei, dar si UMT, cu 2,5 milioane de lei, Metropolitan 2000, cu 1,1 milioane de lei, sau, paradoxal, Athena Hospital S.A. cu o datorie la stat de 1,06 milioane de lei. Primul loc al listei datornicilor din zona de vest a tarii este detinut de Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului “Minvest” S.A. Hunedoara, companie de stat care a acumulat datorii de 67,5 milioane de lei.
“Nu se mai face executare silita impotriva acestei companii din anul 2006! Are un regim mai special, mai cu seama ca e parte in afacerea aurului in care e implicata Rosia Montana Gold Corporation”, a precizat directorul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Timis, Lucian Heius.
Referindu-se la companiile din Timis care datoreaza bugetului de stat aproape 20 de milioane de euro, dar si la celelalte unitati economice cu probleme provocate de criza economica, finantistul sef n-a ezitat sa faca prevestiri sumbre.
“Soarta acestor 50 de companii cu datorii la stat este insolventa, inclusiv falimentul! Executarea silita nu este o solutie, cata vreme majoritatea sunt decapitalizate”, prevesteste Lucian Heius.
In aceste conditii, daca in pasivul Aeroportului International “Traian Vuia” Timisoara apare o datorie de aproape un milion de dolari la bugetul de stat, plus alte creante in valoare de 7,3 milioane de lei la banci si institutii de leasing, apare cat se poate de fireasca reticenta autoritatilor locale si judetene de a intra in actionariatul acestei afaceri in prag de colaps, pe care ar trebui sa o salveze de la faliment. Chestionat asupra acestei probleme, directorul a respins toate prevestirile funeste, dezvaluind ca AIT are de incasat peste 10 milioane de euro de la mai multi operatori aerieni, printre care si Carpatair, de la care are de primit nu mai putin de 3,2 milioane de ron. Adica, aproape datoria pe care o are de achitat la bugetul statului…
Daca CJT a preluat aeroportul, zilele lui Idolu printre avioane se pot numara pe degete! Bojin nu-l suporta deloc, unde mai pui ca asta micu e sustinut de Ilie Sarbu
Idolul nu-si va pierde influenta la aeroport cata vreme este tinut in brate de grupurile de interese din Caras-Severin! Frunzaverde, Barbaneagra, Chebutiu, Baaklin, Varadeanu
La datoriile catre stat trebuie adaugate pierderile din anul 2013 de aproximativ 6,5 milioane euro. Dezastru se cheama situatia care trebuie preluata de bojin. E nevoie de foartemulti bani altfel FALIMENTUL ca si la carasseverin. Sau poate asta se vrea ca zborurile ce mai sint sa fie duse la arad? Trebuie vazut cine cistiga din falimentarea aeroportului?