EXCLUSIV! Deputatul Cornel Samartinean reclama faptul ca “regina probelor” in dosarul instrumentat de DNA impotriva sa este un document suspect de a fi fost falsificat! “Voi demonstra ca acel document este un fals!”

samartinean-impact

Fostul director al Aeroportului International Traian Vuia Timisoara, actualul deputat Cornel Samartinean, reclama faptul ca la baza acuzatiilor impotriva sa in Dosarul Aeroportul, instrumentat de procurorii DNA, sta un document care prezinta toate caracteristicile unui inscris falsificat.


De altfel, acest document, o hotarare a Consiliului de Administratie a AIT din anul 2005, a si fost atacat in instanta, urmand ca magistratii Judecatoriei Timisoara sa se pronunte cu privire la originalitatea inscrisului. In mod ciudat, documentul la care se face referire in actiunea deschisa in instanta a fost scos la iveala, pentru prima data, de un inspector al Curtii de Conturi Timisoara, care a refuzat sa dea detalii despre locul din arhiva unde l-a descoperit sau despre numele persoanei care i l-a pus la dispozitie.

“Domnul Alexandru Papp, de la Curtea de Conturi, a aparut cu acest document in timpul controlului la aeroport, spre marea uimire a mea, ca director, dar si a celorlalte persoane cu atributii pe linia punerii in aplicare a hotararilor consiliului de administratie! L-am intrebat pe acest domn Papp de unde a scos acel asa-zis document, aparut peste noapte, insa a refuzat sa-mi dea vreun fel de detalii, spunand doar ca trebuie sa faca ceea ce face. Nu stiu daca se referea strict la atributiile sale din fisa postului sau la obligatia impusa de cineva de a mentiona in raport existenta acelui act suspect”, spune Cornel Samartinean.

Dar, despre ce document este vorba? Hotararea Consiliului de Administratie a AIT nr. 28 din 2005 este “documentul” care stabileste preturile de pornire la inchirierea de spatii in incinta Aeroportului International Traian Vuia Timisoara, in cadrul activitatii de licitare a spatiilor. Astfel, alaturi de tarifele impuse pentru alte locatii din incinta aeroportului, apare si pretul minim in cazul inchirierii spatiilor comerciale din aerogara, care a fost stabilit la 50 de euro/mp. Acest pret a fost luat in calcul imediat de inspectorul Curtii de Conturi cand a venit, val-vartej, sa faca controlul, desi din 2005 si pana in 2012 acest etalon valoric nu fusese folosit ca baza de pornire la licitarea spatiilor nici macar de ex-directorul Daniel Idolu.

grilaAIT

“Aceasta hotarare aparuta peste noapte pare un act special ticluit pentru formularea unor acuzatii penale impotriva mea, acuzatii care fac obiectul unui dosar instrumentat de DNA. Am solicitat procurorului sa-i audieze pe toti membrii vechiului consiliu de administratie, sa constate daca acestia au elaborat si semnat acel document, insa ni s-a refuzat aceasta aparare. O vom reluan in fata judecatorilor, in cazul in care acest dosar va fi trimis in instanta”, mai spune deputatul Cornel Samartinean.

Pentru a contura caracterul dubios al actului folosit la incriminarea sa, acesta reclama o serie de detalii care dovedesc  inexistenta Hotararii 28/2005, pana la “descoperirea” ei de catre vigilentul Alexandru Papp.

“A fost datata in 2005, insa pana in 2012 nu a fost comunicata niciodata nimanui! Nu exista niciun fel de comunicare sau adresa sub semnatura, cum se procedeaza conform procedurilor, in toti acesti ani. Nu a fost instalata si functionala in sistemul informatic SIVECO al aeroportului. Daca era implementata asa cum cerea procedura, nu se puteau emite facturi sub acel nivel de preturi. Nu  a fost aplicata si/sau inregistrata in evidentele ale aeroportului. Nu a fost cunoscuta de niciun director, jurist sau lucrator comercial, niciodata. Nu este prezenta in niciun alt contract de inchiriere in perioada 2005-2012. Nu este cuprinsa sau invocata in nici o procedura comerciala in perioada 2005-2012. Nu este recunoscuta de niciun angajat al aeroportului, iar acest lucru rezulta din declaratiile date de ei in forma scrisa la solicitarea Curtii de Conturi. Din nefericire, nici inspectorul de serviciu Alexandru Papp, dar nici DNA nu au binevoit sa tina cont si sa ia in considerare aceste declaratii, in care oamenii spun ca nu au avut cunostinta de aceasta hotarare. In aceste conditii, consider ca inspectorul Curtii de Conturi a facut un abuz in serviciu, mai cu seama ca au mentionat in raport o suma, ca prejudiciu, care nu se cunostea dinainte”, spune Cornel Samartinean.

Mai mult, este invocata semnatura juristului Ciprian Venter pe toate contractele de inchiriere, ceea ce le atesta legalitatea. “Daca le-ar fi considerat ilegale, trebuia sa aiba o pozitie contrara si sa nu le semneze. Dar, pozitia duplicitara a acestui jurist angajat la aeroport chiar in perioada mandatului meu se poate vedea si din faptul ca, in prezent, semneaza toate actiunile in instanta formulate de directorul Daniel Idolu impotriva contractelor vechi, chiar daca acestea poarta avizul sau de legalitate de la vremea respectiva. Cu alte cuvinte, acesta-si contesta propria semnatura, fara sa se simta incompatibil”, mai precizeaza fostul director al AIT, concluzionand ca “nerecunoasterea semnaturilor de catre fostii membri ai Consiliului de Administratie din 2005 conduce la ipoteza ca acest document, Hotararea 28 din 2005, ar fi un fals grosolan, plasmuit in mod special pentru a fi formulate acuzatii la adresa fostului director, caruia i s-a fabricat in mod abuziv un dosar la DNA”.

Aparitia misterioasa a acestui document a fost confirmata si de avocatul fostului director, Florin Kovacs.

“Am fi dorit ca procurorul care se ocupa de caz sa stabileasca daca este vorba despre un document autentic sau plasmuit, de aceea am propus audierea fostilor membri ai consiliului de administratie, care sa spuna daca-si asuma semnaturile. Procurorul nu a incuvintat aceasta audiere, motiv pentru care am solicitat ca respingerea unei probe esentiale in dosar sa fie consemnata si in actele procedurale intocmite in cursul urmaririi penale, urmand sa o reiteram in instanta”, a spus Florin Kovacs.

De cealalta parte, in cadrul raspunsului la o cerere pe Legea 544 de acces la informatiile de interes public, actualul director al Aeroportului International Timisoara, Daniel Idolu, spune ca Hotararea 28/2005 a fost elaborata in conditiile legii si a produs efecte la nivelul contractelor de inchiriere inca de la intrarea in vigoare. (G.I.)

Sursa foto: www.opiniatimisoarei.ro

 

12 thoughts on “EXCLUSIV! Deputatul Cornel Samartinean reclama faptul ca “regina probelor” in dosarul instrumentat de DNA impotriva sa este un document suspect de a fi fost falsificat! “Voi demonstra ca acel document este un fals!”

  1. Baronul Aeroportului International Traian Vuia Timisoara
    Protecție socială, marca PSD
    Mafia PSD Timis si falimentul Romaniei!
    Il cunoasteti? Ati auzit de el? – Dan Idolu
    Celebrul Director pe filiera PSD-ista care controleaza de 10 ani Aeroportul International Traian Vuia Timisoara.
    Directorul Dan Idolu a fost gasit de curtea de conturi ca a decontat la aeroport croaziere pe Sena la Paris, bilete de muzeu si meciuri din campionatul englez dar si ca a facut contracte cu saloane de masaj si asigurari pentru angajati. Idolu a mai platit milioane de euro pentru amenajarea spatiilor verzi, pentru servicii de protectia mediului si intretinere fantanilor in aeroport. Toate acestea sunt binecunoscute atat la ministerul Transporturilor cat si la Consiliul Judetean Timis.
    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/dosarul-zilei-episodul-104-metoda-…

  2. Ca relatia dintre finul Idolu si nasul Chebutiu sa fie evidenta cei doi si-au ridicat doua vile frumoase lipite una de alta intr-un cartier select din Timisoara. Intre timp insa, afaceristul Chebutiu a intrat putin la puscarie pentru implicarea in dosarul UCMR Resita alaturi de arabul evazionist Saaid Baklini.
    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/dosarul-zilei-episodul-104-metoda-…

  3. BARONUL PSD DAN IDOLU SI FALIMENTUL AEROPORTULUI TIMISOARA
    Va spuneam zilele trecute ca Dan Idolu directorul aeroportului international Timisoara este sustinut in functie de PSD. Seful lui direct este acum PSD-istul Titu Bojin, presedintele Consiliului Judetean. Idolu este un domn cu o experienta desavarsita in conducerea aeroportului Timisoara inca din perioada in care ii dadea bani nasului sau de cununie Adrian Chebutiu. Acest Chebutiu a incasat cateva milioane de euro de la aeroport din diverse contracte, cum ar fi vanzarea unui echipament acustic pentru îndepărtarea păsărilor de pe pista sau vanzarea unui autobuz. Nasul directorului Idolu a mai vandut o autospeciala de incendii, diverse echipamente portuare, masini de dat zapada si tractoare pentru pentru trenul de bagaje. Firma prin care se luau banii se numeste SAERO SRL, o firma abonata la lucrari cu Statul peste tot in tara. Nasul directorului Idolu a realizat si diverse lucrari de constructii la aeroport. Adica aproape toate contractele banoase se duceau in conturile nasului Chebutiu. Acesta este un personaj influent in zona Banatului si Olteniei, el face parte din anturajul baronului local Sorin Frunzaverde, seful judetului Caras si al primarului de Resita, Marcel Vela.
    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/dosarul-zilei-episodul-104-metoda-…

  4. BARONUL DAN IDOLU
    Directorul de la Aeroportul Timisoara a schimbat si destinele oamenilor in 2012 cand i-a concediat pe cei care erau simpatizanti ai PDL ului, iar de cei de la Securitatea Interna si-a batut joc acum in 2015 si i-a concediat, dar a facut alte angajari din exterior intre timp cu dedicatie.
    Acelor oameni ( doar 9 angajati) cu vechime mare pe aeroport ( 15-18-22 ani) nu le-a gasit loc in cadrul aeroportului, i-a aruncat la firma de PAZA PRIVATA ( nu securitate ci PAZA ) acum fostii agenti fiind incadrati paznici, iar paznicii de la Triple, unii cu 8 clase primare si pensionari, veniti de la satele judetului sunt sefii lor…..Si mai este si bataia de joc…. Adica paznicii privati au ajuns sa doarma noaptea in timpul serviciului iar Agentii Securitate fosti angajati ai aeroportului pazesc salile de asteptare si cladirile in locul paznicilor. ANOMALIE enorma…. Si nici un parlamentar de Timis nu se autosesizeaza??? Sau macar o autoritate a statului in domeniul Transporturilor Aeriene???
    Unde este demnitatea umana, la ce nivel a ajuns parsivismul conducerii AIT??? Directorilor AIT: oamenii de la Securitatea Interna de multe ori v-au scos din multe rahaturi si acest gest de a-i concedia colectiv le este recunostiinta???

  5. O verificare a realizată în 2013 de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor la Aeroportul din Timișoara a scos la iveală mai multe nereguli de natură economică, administrativă și organizatorică. Printre acestea, sunt o serie de lucrări și contracte despre care reprezentanții Ministerului Transporturilor susțin că au fost încălcate cu încălcarea legii. Acesta este și motivul pentru care, la finalizarea controlului s-a întocmit un raport prin care s-au dispus o serie de măsuri de intrare în legalitate, dar și „sesizarea organelor abilitate ale statului” pentru neregulile asupra cărora există indicii că ar fi fost săvârșite cu încălcarea legii penale.
    Actuala conducere a Aeroportului Timișoara a contestat în instanță raportul Ministerului Transporturilor, directorul Dan Idolu considerând că „multe din aspectele sesizate sunt neconforme cu realitatea”. Cu ocazia procesului pe fond care s-a judecat la Curtea de Apel Timișoara, magistrații de aici au respins cererea aeroportului de anulare a raportului de control ca inadmisibilă, arătând că raportul nu este un act care poate fi constestat în instanța de Contencios Administrativ.
    Concret judecătorii Curții de Apel au arătat că raportul Corpului de Control al Ministerului nu este un act „unilateral cu caracater individual sau normativ emis de autoritate publică în regim de putere publică, în vederea executării legii ori a organizării în concret a legii care dă naștere, modifică sau stinge raporturi juridice”. În plus, magistrații timișoreni au arătat că „soluția se impune cu puterea evidenței și prin raportare la constatările din raport legate de săvârșirea unor infracțiuni de către personalul reclamantei și care ar putea atrage declanșarea urmăririi penale față de aceasta, pentru că instanța de contencios administrativ nu este abilitată legal să cenzurere asemenea aspecte, competența revenind exlcusiv organelor de urmărire penală”. Sentința Curții de Apel Timișoara a fost atacată cu recurs la Curtea Supremă, unde dosarul a fost înregistrat pe 8 decembrie 2014, nefiind încă stabilit primul termen. În paralel, procurorii continuă ancheta penală deschisă în urma sesizării Corpului de Control al Ministerului Transporturilor.

    – See more at: http://redesteptarea.ro/aeroportul-din-timisoara-a-pierdut-procesul-prin-care-contesta-raportul-cu-nereguli-grave-gasite-de-ministerul-transporturilor-procurorii-fac-ancheta-penala_1829819.html#sthash.v7b3sika.dpuf

  6. Ministerul Transporturilor a sesizat DNA după ce Corpul de Control a depistat la Aeroportul din Timișoara o serie de nereguli de natură economică, administrativă și organizatorică. Controlul a început în primăvara anului trecut, când ministru era Relu Fenechiu, și a fost finalizat în mandatul Ramonei Mănescu. Directorul Aeroportului, Dan Idolu, susține că acuzele Ministerului Transporturilor sunt nereale, raportul de control fiind întocmit cu lipsă de profesionalism.

    O verificare a Corpului de Control al Ministerului Transporturilor la Aeroportul din Timișoara a scos la iveală mai multe nereguli economică, administrativă și organizatorică. Printre acestea, sunt o serie de lucrări și contracte despre care reprezentanții Ministerului Transporturilor susțin că au fost încălcate cu încălcarea legii. Acesta este și motivul pentru care, la finalizarea controlului s-a întocmit un raport prin care s-au dispus o serie de măsuri. „Pentru deficiențele de natură economică, administrativă și organizatorică, prin capitolul „Măsuri” al Raportului, s-a dispus membrilor Consiliului de Administrație și conducerii executive a AIT să ia anumite măsuri de remediere. Pentru aspectele care constituie indicii relativ la șăvârșirea unor infracțiuni, s-au sesizat organele abilitate ale statului”, se arată în documentul amintit.

    Firma care se ocupă de siteul aeroportului are probleme cu siteul propriu

    Potrivit raportului de control, printre neregulile invocate se numără mai multe contracte. Unul dintre ele se referă la asistarea pasagerilor cu dizabilități sau cu mobilitate redusă. De asemenea, Ministerul acuză nereguli în contractul de întreținere a spațiilor verzi de la aeroport, dar și într-un contract de furnizare a tichetelor magnetice de parcare, pentru care aeroportul a plătit, fără licitație, 13.680 de euro fără TVA. Un alt contract invocat în raportul de control se referă la servicii și consultanță pentru afaceri și management. În raportul de control, reprezentanții Ministerului au invocat și contractul cu o firmă care asigură mentenanța și pagina web a aeroportului. De precizat aici că firma cu care aeroportul a încheiat un contract pentru întreținerea și dezvoltarea paginii web, nu are un site propriu pentru că „websiteul este în construcție”. Alte constatări ale Corpului de Control vizează contractele pentru asigurarea unor servicii medicale pentru pasageri și angajații aeroportului, dar și unele deplasări în străinătate.

    Directorul aeroportului contestă neregulile din raportul de control

    Managerul Aeroportului Traian Vuia din Timișoara, Dan Idolu, contestă în instanță raportul întocmit de Corpul de Control, cerând anularea acestuia pe motiv că „raportul conține date nereale, contrar legislației române, concluzii subiective emise în baza propriilor opinii, neținând cont de documentele prezentate”. Mai mult decât atât, Dan Idolu a declarat că inspectorii care au întocmit raportul au dat dovadă de lipsă de profesionalism, unii dintre ei părăsind Ministerul. „Consider că multe din aspectele precizate nu erau conforme cu realitatea. În multe dintre subiecte s-a dovedit că a fost o eroare în ceea ce au sesizat cu neprofesionalism acele persoane. Între timp, directoarea Direcției de Control din Minister și acele persoane nu mai lucrează acolo. Adăugarea unor documente semnate de unele persoane, pe lângă care au semnat alte persoane face și în formă acest document cel puțin suspect”, a declarat Dan Idolu. Referitor la ancheta penală declanșată după controlul Ministerului Transporturilor, Dan Idolu a spus că nu știe nimic, și că Justiția va lămuri această problemă.

    – See more at: http://redesteptarea.ro/exclusiv-procurorii-dna-aterizeaz-pe-aeroportul-din-timioara-ministerul-transporturilor-adcuz-nereguli-grave_1810500.html#sthash.LNIaGx6C.dpuf

  7. Trebuie facut plangere penala pentru fals si uz de fals. “Procurorii” de la curtea de conturi fac dosare la comanda venite in plic. Intr-o zi o sa raspunda pentru abuzurile ce le fac.

  8. Economia neagra, nefiscalizata, reprezinta in Romania circa 30 de miliarde de euro. Pe langa acesti bani negri care circula intr-o economie paralela se adauga furtul din bani publici, direct de la stat sau de la companiile publice. In Romania, jumatate din afacerile care se fac depind de contractele pe care Statul le ofera sub o forma sau alta. In aceste zile, daca faci afaceri cu bani publici poti sa traiesti daca nu te sufoci pe zi ce trece. De aceea, politicienii se lupta sa-si impuna la conducerea societatilor de stat, in ministere sau autoritati, oameni de paie. Acestia semneaza contracte catre firmele capusa ale partidelor. In final, Statul este furat iar companiile publice intra pe pierdere sau in faliment. Astazi o sa va prezint un caz revoltator de la Timisoara. Aici functioneaza cel de-al doilea aeroport international al tarii ca marime, o companie de stat aflata in subordinea Ministerului Transporturilor. Aeroportul International Traian Vuia are datorii la bugetul statului de circa 1 milion de dolari si peste 2, 5 milioane de euro credite la banci. Plus alte milioane de euro, obligatii catre furnizori.

    Aeroportul a fost adus practic in fata falimentului, dupa ce conducerea a semnat ani la randul o serie intreaga de contracte dubioase, cercetate acum de procurorii DNA. Asta desi, in mod normal, aeroportul Timisoara ar fi trebuit sa fie o afacere de succes, datorita pozitiei sale de principala poarta de intrare din Vestul tarii. In 2012, la conducerea aeroportului a fost (re)instalat Dan Idolu, protejatul PSD. Acest Idolu mai fusese sef al aeroportului in timpul guvernarii Nastase si Tariceanu. Seful aeroportului Timisoara fusese demis in 2009, tocmai pentru scandalurile legate de contractele dubioase pe care le-a dat nasului sau, un om de afaceri din Caras Severin. Cum ar veni, Idolu s-a intors ca si lupul paznic la oi. De fapt, peste tot in ministere si agentiile de stat, in ultimii doi ani, au fost readuse o serie de personaje acuzate sau cercetate pentru ilegalitati. Acest Idolu rezista la conducerea aeroportului Timisoara pentru ca are proptele politice grele. Asta desi corpul de control al ministerului Transporturilor a descoperit ca la aeroport s-au inchiriat, de exemplu, doua masini de interventie cu 600 de mii de euro pe timp de 3 ani. Cu acesti bani, puteau fi de fapt cumparate aceste masini de interventie. Ministerul il mai acuza pe Idolu ca a umflat contractul de întretinere a spatiilor verzi de la aeroport, ca dat bani fara licitatie pentru furnizarea tichetelor magnetice de parcare dar si ca a semnat contracte dubioase pentru servicii medicale pentru pasageri si angajatii aeroportului. Cel mai tare contract “inventat” este cel de servicii si consultanta pentru afaceri si management. Cu alte cuvinte, directorul aeroportului Timisoara a platit o firma care sa faca management, adica sa lucreze in locul lui!!! O chestie halucinanta! Chiar si asa, cu aceste contracte ciudate, aeroportul Timisoara ar fi putut evita dezastrul financiar. Printre politicieni exista o vorba: cel mai bine este sa mulgi vaca nu sa tai vaca! Adica sa furi putin si inteligent si in mod regulat!

    La Timisoara vaca a fost taiata insa in 2008! Atunci, directorul Daniel Idolu a semnat un contract cu operatorul aerian Wizz Air.

    Contractul prevedea ca aeroportul sa plateasca, atentie, o taxa de marketing companiei Wizz Air. Adica, din ani publici, Wizz Air primea un ajutor de la statul roman. Taxa ajunsese la un moment dat la valoarea de 2, 5 milioane de euro. Mecanismul era urmatorul: Wizz Air avea de platit taxe de exploatare catre aeroportul Timisoara de 19 milioane de lei. Aeroportul a compensat din acesti bani 12 milioane de lei, adica 3 sferturi din suma, circa 3 milioane de euro, sub forma unor reduceri si sub forma unui contract de marketing.

    Chipurile, compana Wizz Air facea publicitatea aeroportului din Timisoara in contul acestor sume imense. Prin acest contract, compania privata Wizz Air a devenit de fapt “proprietarul” neoficial al aeroportului Timisoara. Wizz Air s-a extins apoi in aproape tot aeroportul in dauna companiei de stat Tarom, care a fost scoasa practic de pe piata la Timisoara. Aeroportul a fost astfel capusat la sange si se afla acum in buza falimentului. Toate aceste contracte dintre Wizz air si aeroport au fost denuntate de agentia pentru reglementare a achizitiilor publice. Exista plangeri penale, rapoarte de control ale Garzii Financiare si de la ministerul Transporturilor. Ca in Caragiale, toate par a fi pierdute prin dulapurile procurorilor de la Timisoara. Care procurori, stau inca sa se gandeasca daca sa-i supere sau nu pe jupanii politici, care il protejeaza pe seful aeroportului.

    Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/dosarul-zilei-episodul-94-afaceriel-de-pe-aeroportul-timisoara_156762.html#ixzz3bpsUELGO

  9. Pingback: Homepage

Leave a Reply