Cladiri de birouri verzi, mii de locuri de munca, sute de magazine, restaurante si branduri in premiera, dar si un parc devenit principalul loc de interactiune sociala – asa s-ar putea descrie, pe scurt, ansamblul Iulius Town Timisoara la un an de la inaugurare.
In urma cu un an, la Timisoara se inaugura cea mai mare investitie in real estate din afara Capitalei, in valoare de 442 de milioane de euro, a companiilor IULIUS & Atterbury Europe.
Iulius Town, primul proiect mixed-use din vestul tarii, a devenit un reper pentru intreaga regiune, indiferent daca ne referim la segmentul business, de retail sau social. Desi a fost un an cu provocari, cauzate de pandemie, Iulius Town s-a integrat natural in viata comunitatii si reprezinta un punct de referinta pe harta companiilor, brandurilor de renume si proiectelor culturale.
United Business Center – o comunitate de 30 de companii si 5.000 de angajati
Astazi, Iulius Town isi indeplineste misiunea de a fi un proiect multifunctional, care adauga valoare Timisoarei, infrumuseteaza orasul si simplifica vietile locuitorilor. La un an de la inaugurare, ansamblul este principalul pol regional de business, in care s-a consolidat o comunitate puternica si in continua dezvoltare.
Cele trei cladiri de birouri operationale, cu o suprafata totala de 50.000 mp, au setat noi standarde pe piata office din regiune. Iar prin infrastructura creata, facilitatile oferite si dezvoltarea lor ca parte a unui proiect mixed-use au reusit sa convinga nume cu rezonanta ca aici este locul potrivit pentru a-si pune in practica planurile de dezvoltare.
Peste 30 de companii multinationale si-au stabilit sediul in Iulius Town, iar numarul celor care lucreaza din spatiile office clasa A depaseste 5.000.
Cladirile de birouri din Iulius Town nu vorbesc doar despre performanta tehnica, confort si modernitate, ci si despre sustenabilitate. Toate imobilele sunt poiectate si construite in conformitate cu principiile internationale pentru cladirile verzi, iar dovada in acest sens stau certificarile primite. Mai mult, anul acesta, United Business Center (UBC) 3 a primit distinctia LEED Platinum din partea U.S. Green Building Council, fiind singura cladire din afara Capitalei cu cel mai mare rating in materie de sustenabilitate.
Cel de-al patrulea imobil, UBC 0, aflat in constructie, va fi cea mai inalta cladire de business din tara si un simbol al orasului. Lucrarile au ajuns deja la nivelul 13 si avanseaza conform graficului, astfel ca, la final, turnul de birouri va avea 27 de etaje si 155 de metri inaltime. UBC 0 va livra inca 52.000 mp de spatii office premium, care vor ajuta la atragerea de noi companii si la crearea de oportunitati pentru tineri.
Peste 75 de noi branduri inaugurate intr-un an
Iulius Town ofera cea mai mare suprafata de shopping din Romania (120.000 mp), spatiu ce reuneste peste 450 de magazine, cele mai noi concepte disponibile in Europa si branduri in premiera regionala. In ultimul an, Iulius Town a adus pentru prima data in Timisoara branduri precum: Marks&Spencer, Calvin Klein, Liu Jo, Next Kids, Vgeneration, Superdry, New Era, Grid, Vagabond, Intimissimi, Meli Melo deco, Teilor Exclusive, Beautik Haute Parfumerie, C-House Milano, Fenice si multe altele.
Peste 75 de noi destinatii de shopping & dining au fost deschise in primul an de la inaugurarea Iulius Town. Ansamblul din centrul orasului sustine si antreprenoriatul local, prezent in procent de 15% in portofoliul de retail. Urmand trendul cosmopolit, initiativele locale propun formate inedite, atragatoare pentru public, fie ca vorbim de magazine, restaurante sau cafenele.
Printre noutatile primului an se numara si inaugurarea celui mai mare centru de fitness din Romania, al World Class, prima gradinita cu predare in limba engleza si curriculum britanic, dar si scoala primara, Wendy Kids, iar in curand, Cinema City va aduce la Timisoara conceptul de cinema VIP – cina si film all inclusive. Nu in ultimul rand, orasul beneficiaza acum de un centru ultramodern de conferinte si evenimente, Iulius Congress Hall, compus din trei sali cu o capacitate totala de 1.000 de locuri.
Iulius Gardens – cel mai efervescent spatiu de socializare outdoor
Toate functiunile se intalnesc in Iulius Gardens, superbul parc creat de la zero, devenit principalul punct de atractie. Vizitatorii sunt impresionati de frumusetea parcului, in fiecare sezon. Iarna, gradina a fost un spectacol de lumina, in primavara, vedete erau portocalii si multitudinea de flori, iar vara, ratustele si nuferii de pe lac capteaza atentia.
Prin peisajul natural, creat de cei peste 4.000 de arbori maturi si 10.000 de arbusti, parcul din centrul orasului este o destinatie in sine. Cu atat mai mult in aceasta perioada, cu restrictii cauzate de pandemie, cand a devenit si principalul loc in care se desfasoara evenimente cultural – artistice, oferind facilitatile necesare pentru organizarea lor in siguranta.
Peste 300 de evenimente s-au desfasurat in Iulius Town in ultimul an, reprezentand o platforma de intalnire si socializare pentru comunitate. Cinema in aer liber, teatru, spectacole de arta stradala, festivaluri educative, concerte si multe altele au fost actiunile care au adus timisorenii impreuna.
Prin intermediul parcului, Iulius Town a realizat si o conexiune verde cu orasul, alaturi de investitiile in infrastructura a caror valoare a depasit 13 milioane de euro, care au contribuit la fluidizarea traficului. Tunelul auto continua sa fie un spatiu apreciat dincolo de rolul sau functional, pentru ca reprezinta o galerie de arta urbana atipica prin peretii acoperiti cu lucrari ale unor grafferi internationali.
Iulius Town Timisoara reprezinta un proiect de regenerare urbana unic in regiune, care schimba orasul, aducandu-si aportul la atractivitatea investitionala, mobilitatea urbana, retentia tinerilor prin crearea locurilor de munca, sprijinirea mediului cultural si valorificarea timpului. Este un proiect pentru comunitate si, mai mult decat oricand, implicat in viata Timisoarei, prin conceptul sau in care natura este piesa centrala. (I.P.)