Solutia „Document Automation” creata Zipper, implementata cu succes la Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (P)

Solutia „Document Automation” creata de Zipper Romania, conceputa sa accelereze procesul de validare a datelor si de acordare a garantiilor, eliminand erorile umane, a fost implementata cu succes la Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, garantul unor programe precum „Prima Casa” sau „Start-Up Nation”.


„Zipper Romania a venit in intampinarea nevoilor de automatizare a proceselor recurente de validare a datelor provenite de la banci, a unora dintre programele garantate de FNGCIMM. Solutia «Document Automation» a diminuat timpul de raspuns pentru dosarele de credit primite de la banci de la 30 de zile la 24 de ore”, afirma Anton Voicu, Communication & Lead Performance Zipper Romania.

Compania propune o solutie informatica matura, menita sa imbunatateasca fluxul actual de inregistrare, validare si prelucrare a datelor din dosarele de credit sau de finantare pentru programe precum „Prima Casa” sau „Start-Up Nation”.

Necesitatea de digitizare si automatizare a fluxurilor interne de lucru din cadrul proceselor operationale dedicate programului „Prima Casa”, derulat prin intermediul a 15 banci finantatoare provine din dorinta de a standardiza modul de lucru si de a imbunatati procesul de acordare a garantiilor.

Solutia de colectare si validare automata a metadatelor utilizeaza tehnologia OCR (Optical Character Recognition) si faciliteaza transferul automat al datelor primite de la partenerii bancari in sistemul informatic al institutiei, diminuand astfel rata de eroare, data de interventia manuala a operatorilor in colectarea datelor necesare analizarii solicitarilor de garantare, dar si timpul necesar solutionarii cererilor de finantare.

„Practic, solutia «Document Automation» extrage si valideaza corectitudinea datelor/metadatelor introduse de banca din dosarul de credit si eficientizeaza comunicarea cu banca partenera in vederea solutionarii neconcordantelor din dosare. Astfel, asigura livrarea in procent de 100% de dosare complete si corecte catre Fondul de Garantare in vederea aprobarii acestora. In plus, solutia preia variatiile zilnice de documente si creaza un raport de analiza la nivel de dosar, proiect, banca si la nivel de eroare”, mai precizeaza Anton Voicu.

Ca urmare a procesului de automatizare, personalul FNGCIMM primeste erorile in maxim 24 de ore, trateaza neconcordantele cu institutia bancara pentru a le solutiona, reducand astfel timpul de decizie asupra procesului de aprobare. Sunt setate peste 50 de reguli de business care ajuta la extragerea si verificarea corectitudinii datelor din cadrul dosarului, reguli setate la nivel de dosar, document si metadate.

Parte dintr-un grup de firme cu prezenta in 5 tari din Sud-Estul Europei, cu doua centre de procesare in Romania si Moldova, Zipper acopera nevoile companiilor de a-si optimiza fluxurile interne. Solutiile si serviciile de prelucrare a datelor si a documentelor receptionate, vehiculate sau expediate dintr-o companie, asigura un suport solid pentru reducerea costurilor si a timpului de prelucrare. (R.G.)

Leave a Reply