O delegatie a CCIA Timis formata din 40 de oameni de afaceri s-a aflat la Budapesta, timp de doua zile, unde au participat la China Brand Fair, unul din cele mai mari si complexe evenimente din Europa Centrala si de Est destinat afacerilor cu China, platforma de intalnire a producatorilor, exportatorilor si importatorilor din China cu oameni de afaceri din tarile europene.
Editia din acest an a fost structurata in 3 sectiuni:
China Brand Fair – Pe o suprafata de 12.000 mp, au expus 320 de companii chineze abilitate de Ministerul Comertului al Chinei (MOFCOM), din cele mai variate domenii de activitate: IT si electronica, industria agro-alimentara, constructii, industria auto, imobiliare, textile, industria chimica, mobila, articole de uz casnic, comert.
La Sectiunea Shandoung Culture Exhibition au fost prezente 50 standuri din domeniile: cultura (drepturi de autor, film&TV, patrimoniu, arta culinara); turism (agentii de turism, produse si destinatii turistice); sport (competitii, turism sportiv, articole sportive); medicina traditionala (universitati, spitale, clinici, producatori de medicamente si remedii, aparatura medicala performanta).
Sectiunea CEE Export Fair a fost destinata standurilor nationale ale tarilor central si est-europene invitate. In standul Romaniei, au expus 5 firme timisene: Aur’a Mineral Water (apa cu ioni de aur si argint), Cramele Aramic (vinuri din dealurile Silagiului), Terra Apis (miere de albine cu proprietati terapeutice), Ultramarin (oferte turistice), Galeriile de Arta Calpe. Materialele promotionale ale firmelor timisene au fost lasate in Showroom-ul permanent al organizatorilor.
Agentii economici timiseni au avut ocazia de a intra in contact direct cu firme chinezesti interesate de a face afaceri in Romania sau a aduce produse din China pe piata romaneasca.
“Incheiem o misiune economica extrem de fructuoasa, devenita traditionala. Este a treia editie la care participam si credem noi ca facem un serviciu extrem de profitabil firmelor timisene si nu numai. Am gasit un targ extrem de bine organizat, cu produse chinezesti, dar nu numai.
Am vazut si prezentari ale tarilor din grup. Si noi am avut un stand foarte bine reprezentat la acest targ. Am avut o delegatie extrem de numeroasa, 40 de firme din diverse domenii de activitate. Feed-back-ul nu il stim in mod concret inca, dar multi dintre agentii economici au luat contacte, avem diferite corespondente care deja s-au purtat pe mail, liste de preturi, tot felul de conditii de livrare.
China este o piata emergenta, este cel mai mare producator de marfuri. Distanta costa, exista si o serie de inadvertente culturale intre noi, modalitatea de corespondenta, lucruri care fac destul de dificila colaborarea si acesta este si motivul pentru care chinezii nu sunt foarte prezenti pe piata noastra, cum sunt pe alte piete”, a spus Darius Georgiu, vicepresedinte CCIA Timis.
La deschiderea oficiala a expozitiei au fost prezenti numerosi oficiali de rang inalt ai Guvernului chinez, Ambasadorul Republicii Populare Chineze in Ungaria, ambasadorii sau consilierii economici ai celor 16 tari participante cu delegatii de afaceri (Croatia, Romania, Polonia, Serbia, Slovenia, Bosnia Hertegovina, Polonia, Ucraina, Republica Moldova s.a.), conducerea CECZ Co.Ltd. Budapesta.
Acesta a fost cel de-al treilea an consecutiv in care CCIA Timis, cu sprijinul CECZ – Central European Cooperation Zone Budapesta si Casa Romania-China, organizeaza pentru firmele membre misiune economica gratuita la China Brand FairCHINA BRAND FAIR Budapesta. (I.P.)