Carla Timofte, o fetita de 10 ani, in clasa a IV-a la scoala Spectrum si eleva in cadrul Logiscool, Scoala Internationala de Programare si Robotica pentru copii si adolescenti, a fost premiata cu una dintre medaliile de aur la concursul national de Stiinta, Tehnologie si Design firSTep, la categoria „Interactive Learning”, cu un joc creat in platforma Scoolcode in doar 90 de minute.
Carla a reusit performanta sa ia medalia de aur, intr-un domeniu in care baietii sunt inca majoritari, folosindu-si creativitatea, gandirea logica si noile abilitati de programare dobandite intr-un semestru de cand studiaza la Logiscool.
Iata povestea ei si ce mesaj are pentru copii, dar mai ales fetitele care vor sa invete sa programeze.
Participarea Carlei la competitia firSTep, ce a avut loc pe 16 februarie, a fost primul pas pe care elevii il fac daca vor sa ajunga la Olimpiada Internationala de Proiecte.
Participantii au fost incurajati sa pregateasca proiecte stiintifice si tehnologice ca sa gaseasca solutii viabile la problemele cotidiane, iar proiectele prezentate nu au dezamagit.
De la proiecte stiintifice, la crearea unor combustibili prietenosi cu mediul, la scrierea jocurilor in limbaje programare si la prezentarea proiectelor de design, copiii au venit cu solutii inovatoare si care isi gasesc rapid aplicabilitatea.
Copiii si-au prezentat aplicatiile sau proiectele intr-un mod cat mai interactiv si au explicat cum se pot integra ele in activitatile de zi cu zi sau cum ne pot imbunatati vietile.
Ei nu au fost ingraditi de folosirea unui numar limitat de programe software ca sa proiecteze si sa produca continutul si li s-a permis sa utilizeze orice tip de instrument de prezentare sau animatie.
Jocul Carlei, pe care l-a denumit „Corect sau gresit”, a fost scris in platforma Scoolcode, iar scopul sau este ca cel care il joaca sa raspunda corect la cat mai multe intrebari si sa adune cat mai multe puncte.
Personajul ales de Carla este un robotel care pune intrebarile si care spune daca ai raspuns sau nu corect la ele.