Magazinele Carrefour din Timisoara se mentin in pas cu cele mai noi metode de promovare a produselor alimentare, nimic de zis, insa ce i s-a intamplat unui cumparator, in data de 14 martie, poate depasi chiar si fantezia unui expert in marketingul preturilor mici doar pe eticheta.
Intamplarea s-a petrecut la unitatea Carrefour din centrul comercial Shopping City, din Calea Sagului, de unde un client pofticios si-a achizitionat un pachet de creier de porc. Proaspat.
A platit rapid si abia astepta sa ajunga acasa pentru festinul papilelor gustative, repetand in gand reteta cu ceapa taiata solzisor, oua, rosii, verdeata si mirodenii dupa gust. Doar ca, in momentul in care a studiat eticheta produsului, a constatat un paradox: ca porcul de la care fusese prelevat creierul, nici macar nu era, inca, sacrificat. Urmeaza sa fie dus la abator abia in data de 17 martie, asa cum apare precizat pe produs.
“Cand am cumparat produsul, era 14 martie. Pe eticheta scrie ca este produs in 17 martie si ca expira in 19 martie. Este bataie de joc la adresa sigurantei alimentare a populatiei. Am chemat seful de magazin, care parea indiferent. Era interesat doar daca am mai cumparat de la ei si altadata, cu aceeasi pacaleala de data inscriptionata. Nu parea constient de gravitatea situatiei”, ne-a declarat cumparatorul.
In incercarea de a verifica prin ce algoritm secret al comertului pot fi scoase la vanzare marfuri care, teoretic, nu exista, ci urmeaza sa fie produse in viitor, am contactat reprezentantii magazinului din Dosarele X.
“Doriti sa vorbiti cu cineva anume, care raspunde de magazin? Eu sunt doar operator relatii clienti. Ar fi preferabil sa sunati luni, cand puteti vorbi cu asistenta doamnei directoare. In mod sigur va poate da detalii mai multe”, ne-a recomandat, cu amabilitate, angajata de la relatiile cu clientii.
Am mers mai departe cu intrebarile si am solicitat o opinie si sefei OPC Timis, Mihaela Ignat, care, deocamdata, a amanat momentul cand ne va spune daca este bine sau, dimpotriva, este rau ca magazinele cu pretentii din oras sa scoata la vanzare marfuri care, daca te raportezi la eticheta, nici macar nu au fost fabricate.
De asemenea, acest semnal de alarma speram sa ajunga si la cunoscutul luptator pentru drepturile cumparatorilor, Cristi Brancovan, care, cu ajutorul tehnicii de inregistrare disimulata in nasturi sau in stilourile la purtator, poate inflama Youtub-ul, din nou, cu un reportaj cu camera ascunsa absolut incendiar… (Mara Ion)