Peste 1.000 de romani cu credite au depus, pana la 30 octombrie 2018, o cerere de conciliere cu banca sau cu IFN-ul la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), dupa cum a informat, miercuri, oficialii institutiei.
Pragul de o mie de solicitanti a fost depasit pe 30 octombrie 2018. Cel mai probabil, numarul cererilor pana la finalul lunii decembrie 2018 va fi mai mult decat dublul celui inregistrat in 2017, cand 505 consumatori s-au adresat Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar.
Din totalul cererilor, mai mult de 200 au venit prin aplicatia online care a devenit operationala pe site-ul CSALB in urma cu trei luni. Prima cerere inregistrata la Centru a fost in martie 2016.
In urma negocierilor purtate cu bancile, 280 de romani au gasit o solutie la problemele lor, in primele zece luni ale anului, fata de doar 40 in aceeasi perioada din 2017.
“De la inceputul anului am trecut de 430 de dosare constituite si am ajuns la 280 de dosare in care consumatorii si bancile au ajuns la o solutie comuna, ceea ce demonstreaza o crestere certa a activitatii CSALB si, implicit, un grad de constientizare si de interes tot mai mari, la nivelul cetateanului, in ceea ce priveste solutionarea pe cale amiabila a nemultumirilor cu bancile”, a spus Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
CSALB functioneaza in sprijinul consumatorilor, iar romanii care intampina probleme cu bancile pot apela gratuit la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar, termenul de solutionare fiind de 90 de zile.
Consumatorii pot apela la CSALB pentru probleme diverse – daca au popriri asupra sumelor exceptate de la executare, situatii legate de bani alocati prin programe finantate din fonduri europene, plati eronate sau probleme cu transferurile bancare. (I.P.)