Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) aduce acuzatii extrem de grave unui agent de la Politia Rutiera Timisoara, pe care-l acuza ca se foloseste de functia publica pentru a hartui transportatorii care refuza sa colaboreze cu firma sotiei sale.
Cazul agentului Alexandru Spatar este prezentat ca fiind cel mai de notorietate din tara, intr-o analiza din care reiese ca transporturile rutiere autohtone sunt in pragul colapsului, in timp ce afacerile in domeniu detinute de politisti sau alti “patroni institutionalizati” se afla in plina expansiune.
„Cel mai de notorietate caz este cel de la Timisoara, unde agentul de politie Spatar Alexandru, care are inters direct in raport cu afacerile firmei Ali Cez trans SRL, administrata de Spatar Alina in calitate de unic asociat si administrator, a reusit sa terorizeze una din firmele membre FORT (Haibach Trans SRL), careia in ultimele saptamani i-a retinut certificatele de inmatriculare la 5 vehicule de transport marfa, in contradictie cu hotararea judecatoreasca nr.5424/2018 25.05.2018, pronuntata de sectia a II-a civila a Judecatoriei Timisoara. Practic, prin abuzurile repetate, agentul de politie in speta face tot posibilul pentru a elimina din piata o firma concurenta, care chiar si in situatia in care a obtinut dreptatea in instanta, se vede obligata sa inceteze activitatea“, se mentioneaza intr-un comunicat al FORT.
Din estimarile FORT, „cel mai mare numar de afaceri in transporturile din Romania conduse «din umbra» si care beneficiaza de protectie se afla in tabara politistilor rutieri, in timp ce pe locurile doi si trei in acest top se situeaza angajati ai ISCTR, respectiv CNAIR”.
Asa se face ca, spre exemplu, in cazul unor accidente rutiere, vehiculele chemate de politia rutiera pentru a tracta vehiculele avariate reprezinta afaceri de familie sau apartin unor grupuri de interse si nicidecum unor firme licentiate pentru a interveni in astfel de situatii.
Acest semnal de alarma privind abuzurile politistilor camionagii a fost luat in serios, in sfarsit, de conducerea IPJ Timis, care a dispus “verificari serioase”, dupa cum a anuntat inspectorul sef Alin Petecel.
Pe de alta parte, aceste verificari ar putea fi cenzurate chiar de catre ofiterii anticoruptie de la DGA Timis, in contextul in care institutia condusa de cms. sef Marioara Scornea are cunostinta de cazul Spatar inca din 22.05.2018, cand o sesizare a FORT (nr. 2593559/18.05.2018) adresata DGA, structura centrala, a fost inaintata catre DGA – Serviciul Judetean Anticoruptie Timis spre competenta solutionare.
Transportatorii au fost instiintati asupra acestei declinari chiar de catre cms. sef Valentin-Claudiu Constantin, care semneaza pentru directorul general al DGA. Pe de alta parte, procurorii recunosc ca poarta o mare parte din vina tolerarii unui astfel de fenomen infractional pe soselele patriei.
“Informatiile sunt coreste! Sunt o gramada de cadre de politie, lucratori ai ISCTR, ARR, care detin, direct sau prin interpusi, societati comerciale care deruleaza operatiuni de transport (au TIR-uri, bene, etc), viciind grav libera concurenta de pe piata si deruland activitati incompatibile cu functiile detinute. Din pacate, vina este a noastra, a procuraturii, ca nu suntem in stare sa le dovedim infractiunile pe care le comit ori nu vrem sa le investigam”, a precizat, sub protectia anonimatului, un procuror din cadrul uneia dintre unitatile centrale de Parchet.
In final, sa mai spunem ca FORT considera ca astfel de abordari abuzive si in contradictie cu legislatia privind conflictul de interese au capatat deja aspect de fenomen national, iar autoritatile trebuie sa intervina urgent pentru stoparea lor. (Gh. Ilas)
Dar ce infractiuni a comis, ce trebuie dovedit? Nu stiam ca o persoana devine infractor daca nevasta-sa este administrator la o firma! Articol facut la comanda unor infractori impotriva politiei!
Toate remorcile lui Haibach Trans sunt modificate la un service neautorizat unde are si garajul pe calea Buziașului service care ar trebui controlat de Rar ca nu are aurorizatie si de Anaf ca face evaziune .orice modificare adusa la remorca trebuie facuta intr-un service autorizat si in civ trebuie trecuta modificarea.
Sa vedem daca inginerii de la Rar Timis ii vor mai pune stampila de bun tehnic pe dovada .
Isctr Timis nu isi face datoria .Inspectorul Mereu Marian dupa cum se lauda Haibch prin garaj in calea Buziașului este cel care ii protejeaza pe el.
Se aude ca acest baiat de politist e atat de idiot (dex, lipsit de inteligenta, deci daca vrea sa ne dea in judecata trebuie sa-si comande un IQ), incat si-a depus cv-ul pentru inspector sef adjunct. Asa l-au informat prietenii, ca pentru functia asta nu e nevoie de grade, nici de facultate
Nici într-o tară din europa nu este permisă o înălțime mai mare de 4 metri (400cm) a remorcilor de TIR , toleranta este de 3 cm , deci maxim 403cm , înălțime verificată in punctele vamale si pe mai multe drumuri cu fascicul laser, dacă se depășește înălțimea este amendă , dacă nu ai obținut autorizație specială. Toți transportatori au văzut remorcile ,,HAI ” de la hainach care au 4,5 m pentru a încărca un rând în plus de anvelope de la continental, nimeni chiar nu verifică înălțimea vagoanelor acestui patron RAR la itp cum a penis aceasta înălțime , toată noaptea trec pe lângă echipajul ISCTR pe calea Lugojului aceste vagoane, nu le oprește nimeni . Oare de ce ? Au verde …
Nici macar nu e nevasta si are bascula de cereale nu are nici p treaba cu cauciucurile pe care le cara Haibach .
Usile la remorci la spate sunt modificate cel putin 30 cm cu tabla politistul are dreptate sa ii ia talonul pt modificări neomologate aduse la semiremorca .Inginerii de la Rar vor constata ca nu e ok si nu ii vor pune stampila pe dovada sau care ii vor pune fara sa fie ok vor avea soarta colegului care a fost arestat.
Interesant subiect. Vedem rezultatul.
IA OCUPATIVA VOI DE SPAGUIALA DE LA RAR TIMIS CARE E SPORT NATIONAL DE 25 DE ANI . IA OCUPATIVA VOI DE ISCTR CARE GREBLEAZA LA DRUMUL MARE. PE CENTURA LA INTRARE IN GIARMATA VIII, LA SENSUL SPRE AEROPORT.TOTI VAMESIII DATI AFARA DE LA MORAVITA S AU ANGAJAT LA ISCTR, SI NU MAI POT DE CINSTITI……ASA CA MAI LASATI …PATRONII NU MAI MERGETI LA LOCUL FAPTEI,,,,CIND SUNT OPRITE CAMIOANELE VOASTRE…SA III LOVITI ….PE ISCTR… DGA TIMIS NU SE OCUPA SI DE ASTIA,,,,,
Politie de kkt! În ce țară trăim! Ce instituții verifică astfel de specimene? Vai de mama lor de șefi de inspectorat etc etc… Niste papagali de carecrad astfel de indivizi.
Bledea , Dinca , Suciu tot pe aceeasi varianta , e de trait pe la rutiere , ei comanda ei executa ;i nu sunt singurii in domenii.
Dar de unde stii ca ii ia talonul pentru modificări neomologate aduse la semiremorca? Ești coleg cu polițistul transportator cumva…sau esti chiar el?