Deputatul Cornel Samartinean revine in arena publica printr-o noua declaratie politica! De aceasta data a fost luata in vizor starea deplorabila a infrastructurii feroviare

Deputatul Cornel Samartinean continua sa se mentina in topul celor mai activi parlamentari din Timis si revine in spatiul public cu o noua declaratie politica.


Dupa ce a abordat teme de actualitate, care preocupa electoratul banatean, precum norii toxici de la fabrica Continental, “ciuma rosie”, asigurarea obligatorie a locuintelor, Centura de Sud a Timisoarei, stimularea infiintarii de IMM-uri, minciunile lui Sorin Grindeanu sau sumele derizorii alocate Timisului dupa furtuna ucigasa din 17 septembrie 2017, politicianul a decis sa traga un semnal de alarma vizavi de starea deplorabila a infrastructurii feroviare din Romania.

Conform cifrelor prezentate intr-o declaratie politica extrem de tehnica, inginerul Cornel Samartinean arata ca, din cei 10.777 de km de cale ferată, doar 4.029 sunt linii electrificate, iar viteza medie a trenurilor de calatori este de numai 43 de kilometri pe ora. La nivel mondial, Romania ocupa locul 78 la capitolul calitatii infrastructurii feroviare, in conditiile in care, in 2017, a fost ultima tara in clasamentul accesarii fondurilor europene, de peste 350 miliarde de euro, existente in cadrul Planului Juncker.

“Potrivit Ministerului Transporturilor, prin Master Planul General de Transport, transportul feroviar beneficiaza, in intervalul 2014 – 2020, de aproape 14 miliarde de euro. Cea mai mare parte a acestei sume (peste 10 miliarde de euro) ar fi folosita pentru reabilitarea a 2.716 kilometri de cale ferata, din cei numai 10.777 de kilometri de linii de cale ferată existenți. Alte 1,122 miliarde de euro vor fi investiti in electrificarea a 489 de kilometri de cale ferata, ceea ce inseamna ca lungimea caii ferate se va dubla, comparativ cu cei doar 4.029 de kilometri existenti acum”, calculeaza deputatul.

In opinia sa, situatia in care se afla infrastructura feroviara din tara ne demonstreaza ca pentru Guvernul Romaniei obiectivele europene si Master Planul General de Transport sunt doua lucruri paralele. Ca solutie, pentru ca Romania sa puna accent pe proiecte si investitii in infrastructura, ar fi nevoie de disciplina, de performanta profesionala, de stoparea risipei si de investitii care sa aduca aduc plus-valoare. (Mara Ion)

One thought on “Deputatul Cornel Samartinean revine in arena publica printr-o noua declaratie politica! De aceasta data a fost luata in vizor starea deplorabila a infrastructurii feroviare

  1. Dacă ar fi fost cu adevărat interesat de problemele REALE ale timișorenilor, ar fi studiat, in toți anii ăștia, de când e navetist la București, rezultatele studiilor sociologice făcute de catedra cu același nume de la UVT. Ultimul studiu e de vreo doua săptămâni și releva aspecte ff interesante privind (ne)mulțumirile electoratului banatean. Suntem convinși ca, daca le-ar fi lecturat, altele ar fi fost prioritățile scriptice ale domniei sale. Toată oda aia in metru antic cu cel mai activ politician, cel mai implicat etc, e pentru electoratul PMP, ca nu tine mai sus!
    Radem de ne prăpădim ca nici acum, deputatul Samartinean, nu e in stare sa vorbească. Numai prin Comunicate sterile și interpelări inutile!

Leave a Reply