Incident la shopping, in Iulius Mall! Angajatele magazinului Stradivarius au refuzat inlocuirea unui produs neconform, jignind ca la usa cortului pe sotia unui fost comisar sef din Politia Timis

Un incident de shopping a adunat, joi seara, o multime de curiosi in zona la magazinului Stradivarius, din complexul comercial Iulius Mall Timisoara, unde, printre tipete si acuzatii, se putea deslusi motivul scandalului: angajatele au refuzat preschimbarea unui produs neconform cumparat cu o zi mai devreme.


Obiectul litigiului, o pereche de pantaloni de dama, care nu corespundeau marimii inscrise pe eticheta.

“Nu am solicitat restituirea banilor, desi legea mi-ar fi permis, ci doar preschimbarea produsului cu altul, cu un numar mai mic. Am fost socata sa vad ca angajatele nu numai ca mi-au refuzat un drept legal, ci au vorbit foarte urat, aproape ca m-au data afara din magazin.

Este scandalos sa fi jignit pe banii tai. Cred ca daca as fi avut la indemana o foarfeca, as fi ciopartit pantalonii chiar in fata lor, sa le arat ca nu banii conteaza, ci atitudinea. Ca o comparatie, nu cu mult timp in urma, am avut aceeasi problema la Takko. Fetele de acolo au fost atat de dragute si profesioniste, incat, dupa ce mi-au schimbat un produs, am mai cumparat altele doua”, ne-a declarat Georgeta Ghib, care este hotarata sa faca o plangere la Protectia Consumatorului Timis. Mai cu seama ca a fost nevoita sa-si modeleze marfa de la Stradivarius la croitoreasa.

De partea cealalta, una dintre divele de dupa tejghea, Andrea, conform ecusonului, si-a motivat refuzul de a inlocui produsul cu altul din aceeasi categorie, dar cu un numar mai mic, prin faptul ca femeia nu a prezentat si bonul de casa.

De unde sa stie angajata companiei cu sediul in Spania ca atenteaza la imaginea unuia dintre brandurile fashion de nivel mondial si ca, inca din februarie 2016, preschimbarea produsului este obligatorie, chiar si fara prezentarea bonului fiscal. Conform OG 9/ 27.01.2016, comerciantii sunt obligati sa preschimbe sau sa restituie contravaloarea produsul returnat de client intr-un termen de 15 zile calendaristice.

„Obligatia legala a vanzatorului sau producatorului fata de consumator, ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare, sa aduca produsul la conformitate, incluzand restituirea pretului platit de consumator, repararea sau inlocuirea produsului, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferentă”, se stipuleaza in legea care obliga chiar si pe comerciantii din categoria fashion sa respecte drepturile cetatenilor europeni. (Mara Ion)

2 thoughts on “Incident la shopping, in Iulius Mall! Angajatele magazinului Stradivarius au refuzat inlocuirea unui produs neconform, jignind ca la usa cortului pe sotia unui fost comisar sef din Politia Timis

  1. Adica in lipsa bonului fiscal pot inlocui produsul cu unul similar chiar daca o fac in alt magazin decat cel din care l-am cumparat?Vorbiti prostii, nimeni nu poate fi obligat sa iti schimbe un produs fara sa faci dovada elementara ca l-ai cumparat din respectivul magazin. Si daca restituiau banii cum ramaneau incarcati contabil cu aceia de pe bonul fiscal? Scrieti doar ca sa va vedeti scriind, facand stire dintr-un incident de doi lei.Probabil cucoana a avut atitudine de “sotie de fost comisar” si a uitat bonul fiscal.Asa ca “diva” de dupa tejghea a avut dreptate.

  2. Produsul probabil a fost ‘cumpărat’ de la hoți și Doamna nu a dat comanda bine :)) deci își dorea altă mărime, dar de unde bon ?

Leave a Reply