Sorin Grindeanu si-a propus ca, in 2025, reteaua de autostrazi si drumuri expres din Romania sa ajunga la cel putin 1500 de kilometri. Mai mult, pana in 2028 ministrul Transporturilor vrea ca intreaga autostrada Sibiu-Pitesti, prima autostrada montana din Romania, sa fie finalizata, relateaza News.ro.
„Anul viitor se va deschide circulatia pe inca minimum 250 km de drum de mare viteza, iar reteaua de autostrazi si drumuri expres din Romania va ajunge la cel putin 1500 de km.
Raman in continuare adeptul unui ritm sustinut de lucru, dublat de responsabilitate si de spirit de echipa (…) In continuare voi asigura tot sprijinul necesar pentru implementarea proiectelor, dar si pentru lansarea unor proiecte noi de infrastructura mare de transport”, a scris pe Facebook, Sorin Grindeanu.
De asemenea, ministrul Transporturilor vrea ca pana in 2028 sa finalizeze legatura rutiera rapida dintre Marea Neagra si Europa Centrala, pe coridorul 4 Pan-european.
„Pentru aceasta trebuie sa finalizam inclusiv intreaga autostrada Sibiu-Pitesti, prima autostrada montana, care va traversa Muntii Carpati. Vom finaliza contractele aflate in derulare pentru imbunatatirea, modernizarea si electrificarea a 1.260 km de cale ferata, finantate prin fonduri europene. Iar la acestea se vor adauga noi proiecte pentru care voi asigura finantarea necesara”, a mai transmis Sorin Grindeanu.
Mai mult, ministrul Transporturile promite ca trenurile noi achizitionate vor continua sa intre gradual in circulatie, astfel ca in urmatorii 4 ani sa avem o flota de 189 de trenuri electrice noi si 39 de noi locomotive. La acestea se vor adauga 75 de locomotive si 139 vagoane modernizate.
„Vom continua imbunatatirea retelei feroviare din zona Portului Constanta si dezvoltarea retelei de metrou in regiunea Bucuresti-Ilfov. Pentru sectoarele naval si fluvial se vor implementa in continuare proiecte care vor creste durata de navigabilitate pe Dunare si care vor spori capacitatea operationala a porturilor dunarene si a portului Constanta. In sectorul aeronautic va continua planul pentru eficientizarea TAROM”, a mai scris ministrul.
Sorin Grindeanu afirma ca are in vedere gasirea resurselor necesare construirii unui nou terminal pentru Aeroportul International Henri Coanda, dar si dezvoltarea unei retele de terminale cargo pe aeroporturile din Romania.