Pasajul Solventul: A inceput operatiunea de impingere a tunelului pe sub liniile de cale ferata, circa 70 de metri, fara oprirea traficului feroviar

Pasajul Solventul, o subtraversare pe sub 10 linii de cale ferata, cel mai mare proiect pe care Primaria Timisoara l-a inceput in ultimii 30 de ani, a intrat in cea mai complexa etapa.


Astazi a inceput strapungerea pe sub calea ferata, un proces tehnologic unic in Romania, prin care tunelul propriu-zis va fi impins pe sub linii, fara ca traficul feroviar sa fie oprit. Chesonul cu o lungime de aproximativ 70 de metri si o latime de 28 de metri este impins dinspre strada Garii inspre Calea Bogdanestilor.

Am inceput sa impingem aceasta structura uriasa, ca un bloc cu 10 etaje si doua scari rasturnat, iar de saptamana viitoare incepem excavarile. Estimarea este ca vom avea un progres de aproximativ 50 de centimetri – un metru pe zi. Asta depinde foarte mult de conditiile de sol, depinde de ce este sub linii, pentru ca putem gasi foste retele edilitare de la calea ferata, abandonate. Adica am mai avut experienta asta, cand am sapat pentru relocarea stalpilor de electricitate pentru calea ferata, dar pe masura ce avansam, aceste probleme vor fi inlaturate.  

Constructia chesonului, a platformei de lansare si a zidului de impingere au durat aproape jumatate de an. Structura uriasa a fost construita cu 3500 mc de beton si aproape 420 de tone de fier. Operatiunea de impingere a tunelului pe sub liniile de cale ferata, circa 70 de metri, fara oprirea traficului feroviar, va dura aproximativ trei-patru luni, in functie de ce se afla in subteran, pe sub linii.

Pasajul Solventul, in lungime de 87 metri, cu sosea cu doua benzi pe sens, linie dubla de tramvai, trotuare si piste de biciclete, va asigura legatura intre Dambovita si Ronat si va degreva traficul din oras. Proiectul va fi continuat peste fosta platforma Solventul printr-un pod peste Bega cu patru benzi si linie de tramvai.

Investitia Primariei Timisoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local si 43 de milioane prin programul Anghel Saligny. Lucrarea este realizata de Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iasi) – Sylc Con Trans (Arad), cu tertii Arcada Company (Galati) si Conextrust (Bacau) si subcontractantii Teoval & Co (Iasi), FDF Electric Grup SRL (Iasi), ISPCF (Bucuresti), Radaria (Galati) si SC Yda Proiect Consulting SRL (Iasi)

(Primaria Timisoara, Serviciul Comunicare)

Leave a Reply