Sorin Grindeanu, la semnarea contractului pentru finalizarea drumului de legatura intre Autostrada A1 si DN 69, in valoare de peste 45 milioane de euro: “N-am emotii, vorbim de o companie extrem de serioasa”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, vineri, la Timisoara, unde a participat la semnarea contractului pentru finalizarea drumului de legatura intre Autostrada A1 si DN 69, ca acest proiect are o durata de 12 luni odata cu ordinul de incepere, punctand ca nu are emotii in privinta lucrarilor.


„Dumneavoastra stiti ca ceea ce s-a facut acum e acel contract care a fost reziliat anul trecut, acel drum de legatura de la A1 pana la Sanandrei, acel proiect care se afla, undeva, in stadiul de 25% si pe care l-am reziliat si, astazi, inchidem aceasta etapa.

Avem un constructor foarte bun, eu am experiente foarte bune cu e. Anul trecut, Chetan – Campia Turzii, autostrada terminata cred ca cu vreo sase luni mai repede. De asemenea, legatura de la Oradea, cei 20 km, legatura de la Oradea la autostrada A3, iarasi terminat tot cu vreo cinci – sase luni mai repede.

E o companie extrem de serioasa. Iata ca cele doua contracte pe care noi le-am reziliat anul trecut fiindca nu mergeau cum trebuie – si varianta ocolitoare a Timisoarei si aceasta descarcare de la A1 la Sanandrei au doi constructori extrem de buni, cei care isi fac treaba foarte bine si de fiecare data isi termina proiectele in timp. Vorbim de un proiect care are durata de 12 luni odata cu ordinul de incepere. N-am emotii, vorbim de o companie extrem de serioasa”, a spus ministrul, intr-o conferinta de presa sustinuta la Prefectura Timis.

Conform datelor postate de Grindeanu pe Facebook, acest nou drum, cu o lungime de aproape 10 km (9,90 km), va avea profil de drum national cu 4 benzi de circulatie.

Constructorul roman are la dispozitie 235,88 milioane de lei (fara TVA), asigurati prin Programul Transport.

Contractul anterior, semnat in 2021, a fost reziliat cu antreprenorul italian, la stadiul fizic de 25%, din cauza intarzierilor foarte mari in executie, in conditiile in care contractul trebuia finalizat in septembrie 2023. In urma rezilierii, constructorul a primit certificat negativ si i-a fost retinuta garantia de buna executie”, a scris ministrul.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere are, in acest moment, trei proiecte mari in domeniul rutier, in zona Timisoara, iar acestea merg inainte, a anuntat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. La centura Timisoara Vest desemnarea castigatorului contractului de executie e pe ultima suta de metri, la autostrada Timisoara – Moravita s-a finalizat studiul geo, iar pe Margina – Holdea se lucreaza.

Cel mai inaintat proiect este cel al bucatii de autostrada lipsa din A1, Lugoj – Deva, de la Margina la Holdea, celebra portiune cu tunele pentru ursi. Aici constructorul, UMB, alaturi de partenerul sau din Bosnia Hertegovina, sunt pe santier, se lucreaza la realizarea de piloti si foraje.

Pe ultima parte a centurii de ocolire a Timisoarei, Centura Vest, lucrurile sunt, de asemenea, inaintate.

”Licitatia pe Timisoara Vest e in faza finala de evaluare. E o chestiune de zile pana cand comunicam castigatorul”, a mai declarat Grindeanu, citat de Ziua de Vest.

O alta veste buna e ca si proiectul autostrazii Timisoara – Moravita merge inainte, in ciuda pesimismului unora. Acolo au fost finalizate studiile geo, iar in una dintre viitoarele sedinte de guvern vor fi aprobati indicatorii tehnico-economici.

In ceea ce priveste partea romana a autostrazii care ar urma sa treaca granita spre Serbia, pana la Belgrad, proiectul are integral finantarea asigurata pana la granita, spune ministrul.

Problema va fi continuare cu partea sarba. Interesul pentru continuarea autostrazii nu e unul deosebit pe partea sarba, dar cea mai mare problema este legata de nodul de la trecerea frontierei. Acesta este enorm de scump, pentru ca a fost gandit ca fiind unul enorm, mai ales pentru nivelul de trafic. Ar urma sa fie de doua ori mai mare ca cel de la Nadlac, desi este evident ca vorbim de un trafic mult mai redus. In plus, sarbii doresc ca Romania sa suporte integral costul acestui punct de frontiera, si aici vorbim de o suma imensa, de jumatate de miliard de euro. A fost gasita si solutia pentru a nu se bloca proiectul.

”Echipe de la minister au avut si in ultima perioada intalniri cu oficialii din Serbia, acolo, la sfarsitul acestei luni avem studiu de fezabilitate, urmeaza sa aprobam indicatorii tehnico-economici. La finalul lunii august dorim sa scoatem la licitatie doua tronsoane din autostrada, al treilea lot e cel legat de vama.

Acolo e o discutie cu partenerii sarbi si cu alte institutii care si-au dat avizul pentru un proiect de jumate de miliard de lei, adica un nod si un punct de trecere a frontierei dublu fata de cel de Nadlac, mi se pare exagerat. Traficul e mai mic. Asa am gasit intelegerea… Nu e finala discutia legata de cine construieste si din ce bani. Exact acel punct l-am decupat si va fi o licitatie aparte pe viitor”, a incheiat Grindeanu. (Mara Ion)

Foto: Costi DUMA

Leave a Reply