cont.primariatm.ro este adresa la care fiecare timisorean – indiferent de varsta sau competente digitale – este invitat sa isi creeze propriul cont unic. Prin acest cont, timisorenii pot accesa peste 300 de cereri si servicii pe care le gestioneaza Primaria Municipiului Timisoara, de la plata taxelor si impozitelor, la depunerea certificatului de urbanism sau acte pentru indemnizatia copilului, fara a mai veni la ghiseu.
„De azi, digitalul este normalitatea in relatia cu Primaria si exceptia, de fapt, este tot ce se intampla pe hartie si analog. Cu toata munca din ultimii 3 ani, am reorientat, de fapt, privirea catre cetatean. Pentru timisoreni, cel mai important este ca nu mai trebuie sa vina fizic la primarie, ci pot sa isi rezolve problemele direct de acasa”, a spus primarul Dominic Fritz.
Fiecare timisorean isi poate crea o identitate digitala unica recunoscuta la nivel national (ROeID), prin intermediul careia poate accesa serviciile oferite de Primarie si isi poate gestiona dosarul unic personal. Serviciul ROeID este facut sa garanteze intr-un mod sigur identitatea digitala a persoanei care interactioneaza cu Primaria si sa inlocuiasca validarea identitatii care pana acum se facea la ghiseu de catre functionari.
Lansarea serviciilor a fost facuta in cadrul unui eveniment public care a avut loc miercuri seara la Cinema Timis, in prezenta lui Bogdan Putinica, General Manager Microsoft Romania, a lui Stelian Campianu, General Manager ETA2U si Ovidiu Dan, Head of Big Data & Security, Eviden Technologies Romania.
„Vreau sa va zic: ”Bravo, bravo, bravo, ati facut o treaba foarte buna. Asta incepe cu leadership si cu viziune, se continua cu executie, cu rabdare, cu echipe care trag, care depasesc rezistenta la schimbare. Aveti o solutie absolut superba, care este mai mult decat evident pusa in slujba cetateanului. In tara nu stiu sa mai existe asa ceva”, a spus Bogdan Putinica, General Manager Microsoft Romania.
Ovidiu Dan, Head of Big Data & Security, Eviden Technologies Romania, firma care a lucrat la Portalul unic al Primariei Municipiului Timisoara, a completat: „E imbucurator sa vedem cum functionarii publici, in loc sa se teama de procesul de digitalizare, vad plusvaloarea in munca lor si ceea ce expun catre cetateni. Modul in care a fost gandita, implementata si functioneaza acum solutia de la Timisoara e sigur. Important e sa ne tinem de elementele de igiena cibernetica si atunci putem preveni atacuri”.
„Ultimii 2 ani au insemnat o lunga calatorie: de la sute de mape plimbate zilnic si doar 27(!) de functionari care foloseau macar o data pe zi emailul, la proceduri digitale integrate intre interfata cu cetateanul. Acum cetatenii pot depune orice cerere in online pe portalul unic, iar procesarea cererilor depuse de el in Primarie se face pe circuit exclusiv digital. In IT se spune “from zero to hero”. Practic am urcat cu o institutie de administratie publica, pentru prima data, pe valul de tehnologie care ne va schimba viata in bine in urmatorii 2-3 ani”, a spus Valentin Muresan, consilierul personal al primarului, pentru digitalizare.
„La inceput am avut o perioada de aranjat, de facut curat, de instalat – adica, chestii din astea tehnice care au foarte mult de-a face cu infrastructura IT a primariei si nu atata de mult cu procesele de digitalizare. Dar am avut nevoie de acest lucru. Una dintre cerinte, de exemplu, era in momentul in care se genereaza un document din primarie sa fie clar antetul personalizat.al acelui departament, semnatura, functia si in ce calitate semneaza. Si aici a fost nenegociabil. Ei, bine acum asa este”, a povestit Stelian Campianu, General Manager ETA2U.
„Eu cred foarte mult ca trebuie sa gandim tehnologia intr-o cheie de umanitate. Tehnologia nu inlocuieste interactiunea umana, ci, dimpotriva, ne elibereaza spatiu, ne elibereaza energii ca sa putem investi in interactiunea interumana. Elibereaza de fapt o creativitate si o empatie care acum lipseste in administratia publica tocmai pentru ca oamenii sunt focusati pe urmarirea unor proceduri si functioneaza ca niste roboti. Si scopul nostru este ca robotii sa faca munca de robot, pentru ca oamenii din administratie sa faca munca de oameni”, a concluzionat Dominic Fritz.
Aceasta investitie a fost realizata prin primele fonduri europene pe care Primaria Timisoara le-a accesat pentru digitalizare. Municipalitatea a obtinut o finantare de aproape 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru realizarea unui portal unic de interactiune a cetatenilor cu administratia, dar si pentru digitalizarea arhivelor institutiei. (Primaria Timisoara – Serviciul Comunicare)