Primaria Municipiului Timisoara solicita in instanta plata penalitatilor de intarziere la contractul de restaurare a Fantanii ornamentale cu pesti. Actiunea de chemare in judecata a fost formulata, deja, intrucat executantul lucrarilor, firma J.D.A. CONSULT S.R.L., nu a achitat factura emisa de Primarie, in valoare de 506.321 lei, reprezentand penalitatile de intarziere.
Cu un termen de executie de 10 luni, firma a finalizat lucrarea cu o intarziere de 5 luni si 25 de zile, respectiv 178 de zile.
Numarul zilelor de intarziere pentru care s-au calculat penalitatile a fost stabilit conform prevederilor contractuale si a tinut cont de ordinul de incepere a lucrarilor, ordinul de sistare, ordinul de reincepere a lucrarilor si data la care s-a comunicat finalizarea lucrarilor.
Executia lucrarilor de restaurare a Fantanii ornamentale cu pesti s-a ridicat la 568.901,06 lei, fara TVA. Pentru fiecare zi de intarziere au fost aplicate penalitati de 0,5% din valoarea contractului (2.844,50 lei/zi de intarziere).
Reamintim ca ordinul de incepere a lucrarilor a fost emis in 14.05.2020. Pe durata investitiei, Primaria Municipiului Timisoara a transmis executantului 4 adrese de atentionare privind respectarea termenului de executie, dar acestea nu au dus la o mai buna mobilizare a firmei JDA CONSULT S.R.L. (Primaria Timisoara)
Credit foto: Costel Iordan