Teatrul National din Timisoara a investit anul Capitalei Europene a Culturii (CEaC) cu valorile comunicarii si ale colaborarii, acestea fiind cele mai importante mosteniri pe care principiile CEaC le lasa viitorului.
Plecand de la realitatea ca antreprenoriatul cultural reprezinta o treapta de evolutie pentru dezvoltarea prin cultura, educatie si civilizatie a oricarei societati, compania PPC Energie (fotul Enel) a luat decizia de a deveni Sponsor oficial al Teatrului National din Timisoara.
Acest angajament onoreaza Teatrul National si reprezinta, fara doar si poate, o atitudine exemplara a PPC Energie, care isi asuma viziunea de amploare a investitiei pe termen lung in evolutia societatii prin cultura. Este, in fond, o investitie in educatia si in profesionalismul generatiilor urmatoare, cu toate beneficiile de calitate a vietii, de bunastare si, de asemenea, materiale, pe care le genereaza doar un mediu social stabil din punct de vedere cultural si educational.
Decizia PPC Energie de a deveni Sponsor oficial al Teatrului National din Timisoara propune o formula de colaborare intre cultura si economie, esentiala in constructia sociala, pe care Teatrul National a experimentat-o in cadrul Anului Capitalei Europene a Culturii cand jumatate din fondurile necesare prezentei actorului american John Malkovich, a orchestrei Academiei din Viena, conduse de dirijorul Martin Haselbock si a sopranelor Susanne Susanne Langbein si Chen Reiss, cu spectacolul The Infernal Comedy, in cadrul Anotimpurilor FEST-FDR, au fost asigurate prin sponsorizare, unul dintre sponsorii acestui eveniment sustinand Teatrul National intregul an 2023.
Cu sprijinul PPC Energie, Teatrul National va sustine aceasta schimbare majora de mentalitate, ca exemplu de bune practici privind responsabilitatea asumata si impartasita de mediul economic si cel al Culturii. (I.P.)