ANAF reaminteste tuturor contribuabililor ca au la dispozitie serviciul Spatiul Privat Virtual pentru o comunicare securizata cu institutia. In contextul intensificarii atacurilor infractorilor cibernetici care utilizeaza identitatea vizuala a ANAF, recomandam tuturor contribuabililor crearea unui cont in SPV, pentru o comunicare rapida si facila si, mai ales, sigura cu autoritatea fiscala.
Alte avantaje pe care le ofera Spatiul Privat Virtual sunt: serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii pot depune declaratii, cereri, pot solicita documente sau pot verifica situatia fiscala proprie (datorii, contributii platite de angajator etc), se pot efectua plati in mod securizat. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atat resursele contribuabililor, cat si cele ale administratiei fiscale.
In prezent, peste 2,2 milioane de utilizatori beneficiaza de avantajele oferite de SPV, dintre care 1,2 milioane sunt persoane fizice si aproximativ un milion de utilizatori sunt persoane juridice.
De asemenea, atragem atentia persoanelor juridice ca, incepand cu 1 martie a.c., au obligativitatea inrolarii in SPV pentru a transmite organului fiscal cereri, inscrisuri sau documente. In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii electronice a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare.
Informatii privind inrolarea in Spatiul Privat Virtual se pot obtine:
– accesand portalul ANAF, la sectiunea “Servicii Online”
– vizionand materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale – https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s si pentru persoane fizice, cu nume de utilizator si parola – https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0 )
– telefonic, apeland Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60. (ANAF – Serviciul comunicare, relatii publice si mass media)