Control ANPC la Blue Air! In ultimul an, compania aviatica a anulat 11.289 de zboruri, fara a rambursa consumatorilor plati de peste 66 milioane de lei

ANPC a facut publice cifrele in scandalul care vizeaza compania aeriana low cost Blue Air. Potrivit institutiei, din 30 aprilie 2021, de cand s-au ridicat majoritatea restrictiilor impuse de pandemie, compania aeriana Blue Air a anulat peste 11.200 de zboruri pentru care erau facute aproape 180.000 de rezervari si s-au platit peste 66,5 milioane de lei.


ANPC precizeaza ca Blue Air nu a oferit calatorior motive pentru anularea zorurilor, nu a rambursat contravaloarea acestora si nici nu a platit compensatii. In plus, desi i s-a atras atentia asupra practicii comerciale, compania a recidivat.

Astfel, in perioada analizata de comisarii ANPC, mai exact incepand cu 30 aprilie 2021 (momentul ridicarii majoritatii restrictiilor de zbor impuse de pandemia de Covid-19) si pana la data de 14 iunie 2022 – cand rezultatele cercetarilor au fost aduse la cunostinta reprezentantului companiei -, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri.

Acestora le corespund 178.405 rezervari pentru care s-au efectuat plati in valoare toatala de 66.585.967,68 lei, calculate la cursul in lei comunicat de BNR in data de 14.06.2022 al valutelor, de catre consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene in care compania aeriana supusa verificarilor opereaza, cu regularitate, zboruri”, a transmis ANPC.

Autoritatea explica faptul ca, pentru multe din zborurile planificate, anularea s-a facut la scurt timp de la punerea la dispozitie pe piata a ofertei de zbor.

„Numarul anularilor este unul foarte mare, iar ceea ce prejudiciaza in mod grav interesele economice ale consumatorilor nu se refera doar la valoarea efectiva a acestor bilete, ci si la faptul ca, nu de putine ori, consumatorii le achizitioneaza in scopuri bine stabilite: vacante, concedii, in interes personal, medical si altele, pentru care sunt necesare cheltuieli suplimentare aferente serviciilor de cazare, masa, acces obiective turistice, transfer/legaturi cu alte zboruri”, a mai transmis ANPC.

Reactia companiei Blue Air

Ziarul Adevarul a solicitat o reactie din partea companiei aeriene:

”Compania BLUE AIR AVIATION SA a luat cunostinta din materiale de presa publicate in mediul online si de amenintarile formulate la adresa sa de dl. Horia Constantinescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor

Pentru ca pana la acest moment, nu am primit absolut niciun inscris oficial prin care amenintarile diseminate in mediul online sa fie comunicate societatii in mod oficial, avand in vedere numeroasele solicitari pe care le-am primit din partea mass media, va aducem la cunostiinta faptul ca nu putem raspunde unor acuzatii publicate in presa, scrisa sau online, neavand nicio dovada ca acestea au fost formulate de un inalt oficial al Statului Roman, urmand a reveni cu un comunicat cu privire la aspectele mentionate in mass media la data la care vom lua la cunostinta de respectivele acuzatii prin intermediul unui inscris oficial, emis in conformitate cu prevederile legale in vigoare” – Bogdan Nastase, avocat BLUE AIR AVIATION. (I.P.)

Sursa foto: Facebook Blue Air

Leave a Reply