Ministrul Transporturilor a anuntat, in aceasta seara, ca nu mai putin de 11 companii au depus oferte pentru modernizarea liniilor de cale ferata dintre Timisoara si Arad, un proiect investitional de aproape 4 miliarde de lei. Durata de proiectare si executie este de trei ani si jumatate, in conditiile in care, pe o mare parte din traseu, calea ferata va fi dublata.
Iata mesajul postat de Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook:
“Au fost depuse astazi 11 oferte pentru modernizarea sectiunilor Timisoara – Ronat Triaj si Ronat Triaj – Arad.
Dupa semnarea contractelor vor fi modernizati aproximativ 76 de km de cale ferata, pe care se va putea circula cu viteze de pana la 160 km/h.
Cele doua contracte vor avea o valoare totala estimata de 3,917 miliarde de lei si vor fi finantate prin Fonduri Externe Nerambursabile.
Pentru fiecare contract in parte durata pentru proiectare si executie va fi de 42 de luni, din care 6 luni proiectare si 36 de luni executie.
Lotul 3 (Timisoara Est – Ronat Triaj) pentru care au fost depuse 6 oferte are o lungime de 13,86 km.
In plus se vor mai executa lucrari de constructie, reconstructie, reparatii sau reabilitare la:
- 3 poduri
3 podete
9 pasaje denivelate
1 trecere la nivel
Se vor construi si 2 podete de descarcare.
Lotul 4 (Ronat Triaj – Arad) pentu care au fost depuse 5 oferte, are o lungime de 55 km.
Contractul va cuprinde si modernizarea liniei CF Aradu Nou – Glogovat pe o distanta de cca 7 kilometri.
Si pe lotul 4 se vor executa lucrari de reconstructie, reparatii sau modernizare la:
- 6 poduri
30 podete
7 treceri la nivel
15 pasaje denivelate
Vor fi construite si 9 podete de descarcare.
Pe mare parte din traseul celor doua loturi calea ferata se va dubla.
Vor fi modernizate inclusiv instalatiile de energoalimentare, liniile de contact, telecomunicatiile, semnalizarea si centralizarea.” (R.G.)