Demis de la conducerea SC Horticultura SA Timisoara, in urma cu cateva zile, directorul Andrei Dragila a emis un comunicat de presa in care anunta ca va actiona in instanta „aceasta masura abuziva”, iar daca va castiga ii avertizeaza pe toti cei care si-au pus semnatura pe demiterea sa, membrii consiliului de administratie si alte persoane care au hotarat „aceasta ilegalitate”, ca le va face plangere penala pentru abuz in serviciu.
Potrivit comunicatului primit la redactie, pe parcurul anului 2021, SC Horticultura SA a preconizat realizarea de lucrari pe spatiile verzi din zona centrala a municipiului Timisoara in valoare de totala de 18,3 milioane de lei, fata de valoarea contractului subsecvent care a fost de 18,9 milioane de lei.
Din aceasta valoare, Directia de Mediu a Primariei Timisoara a comandat lucrari in valoare de 9,05 milioane de lei, adica un procent de 49,26% din valoarea contractului subsecvent.
„Acest procent nerealizat se datoreaza, in primul rand, nerespectarii valorii Contractului Cadru, cat si negocierii tarifelor care nu au avut lor, cu obiectiunile aduse la semnarea Contractului Cadru, care se refera la actualizarea manoperei, conform legilor in vigoare, pretul de achizitie la materialul dendrologic si floricol, pretul de achizitie la mobilier urban (banci, cosuri gunoi, pontoane, etc). Aceasta nerealizare a veniturilor a fost influentata si de neaprobarea BVC-ului in termen legal (BVC-ul a fost aprobat in data de 27.07.2021, fata de luna mai 2021)”, se mentioneaza in comunicatul emis de Andrei Dragila.
In aceste conditii, Horticultura a incheia exercitiul financiar al anului 2021 cu o cifra de afaceri de 12.226.831 de lei, cu o descrestere, fata de anul 2020, cu 20,83% si cu un profit net estimativ de 29.772 lei.
„Am aflat din presa ca am fost revocat din functie de catre CA-ul societatii in conditiile in care contractul de mandat se incheie in data de 17.12.2022”, mai spune Andrei Dragila, aratand ca societatea este pe profit, intrucat totalul soldurilor, la zi, este de 4,53 milioane de lei, din care Primaria Timisoara are de achitat facturi executate si receptionate in suma de 908.877,65 lei. (Mara Ion)