Parchetul de pe langa Judecatoria Timisara a decis sa claseze dosarul in care s-au efectuat cercetari fata de suspectul Abbas Basel, 27 de ani, din Israel, rezident in localitatea Dumbravita, care a fost acuzat de ucidere din culpa, dupa ce, in 5 octombrie 2019, a comis un accident rutier in urma caruia finantistul Viorel Ivan (52 de ani) si-a pierdut viata.
Dupa mai bine de doi ani de la producerea tragediei, procurorul Stroescu Bobby Sorin a stabilit ca nu exista probe care sa-l incrimineze pe tanarul sofer, astfel ca a clasat cauza. Solutia nu a fost contestata de Ivan Susana Terezia, mama finantistului care si-a pierdut viata, astfel ca s-a pus punct definitiv acestei intamplari tragice.
Atat soferul Abbas Basel, cat si martorii Gheorghe Cosmin Ionut si Maris Cristina Elena au declarat ca in momentul producerii accidentului semaforul de la intersectia strazilor Cluj cu 1 Decembrie era verde pentru masini, iar Viorel Ivan a traversat trecerea de pietoni, in fuga, fiind surprins si accidentat mortal.
Impactul a fost surprins de doua camere de supraveghere ale municipalitatii, astfel ca specialistii care au efectuat expertizele tehnice au putut stabili ca viteza autoturismului Volskwagen la impactul cu pietonul a fost de 75 km/h, iar din proba video si masuratorile de la CFL a rezultat o distanta de proiectare de 22,5 – 25,8 m.
Evenimentul era inevitabil din perspectiva soferului, spun expertii care au intocmit raportul tehnic, insa, daca autoturismul rula cu o viteza maxima legala de 50 km/h, pietonul ar fi eliberat banda de gabarit al autoturismului, chiar si-ar fi finalizat traversarea pana la sosirea autoturismului pe sectiunea de strada unde a avut loc impactul, accidentul putand fi astfel prevenit.
Totusi, o alta expertiza stabileste ca si daca autoturismul rula cu o viteza de impact de 50 km/h, accidentul rutier tot nu putea fi evitat.
„Din materialul probator administrat in cauza rezulta ca accidentul rutier s-a datorat culpei exclusive a pietonului Ivan Viorel Razvan, care s-a angajat in traversarea strazii Cluj din municipiul Timisoara, in alergare, pe culoarea rosie a semaforului electric destinat pietonilor si fara a se asigura corespunzator.
Desi suspectul circula pe sectorul respectiv de drum cu o viteza superioara limitei legale, respectiv viteza de cca 76 km/h pe un sector de drum pe care limita legala de viteza era de 50 km/h, se constata ca depasirea vitezei legale nu este o cauza a producerii accidentului rutier, avand in vedere ca din raportul de expertiza criminalistica rezulta ca accidentul rutier nu putea fi evitat nici la viteza de 50 km/h”, se mentioneaza in ordonanta de clasare emisa de procuror, care a stabilit ca fapta nu a fost savarsita cu forma de vinovatie prevazuta de lege. (G.I.)