Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Timisoara atrage atentia contribuabililor ca, incepand cu 01.03.2022, documentele transmise de catre persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, P.F.A-urile, profesiile liberale, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale se va face, exclusiv, prin intermediul Spatiul Privat Virtual (SPV), conform OG nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale publicat in Monitorul Oficial nr. 832/31.08.2021.
In situatia in care contribuabilii/ platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.
Recomandam contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual pana la data de 01 martie 2022, data dupa care comunicarea cu organul fiscal se va face exclusiv online, pentru a nu risca eventualele efecte negative care pot aparea daca un document trebuie depus sau inscris intr-un anumit termen, iar acest lucru se realizeaza fizic si nu prin SPV (prescrierea unui drept, pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aparitia unor amenzi, etc.).
Serviciul on-line „Spatiul Privat Virtual” este un serviciu gratuit, disponibil 24 h/24 h, 7 zile/7 zile si care pune la dispozitia contribuabililor acte administrative, precum si alte documente, emise automat sau la cerere. La randul lor contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV, declaratii fiscale, precum si diverse cereri sau sesizari.
Inregistrarea in „Spatiul Privat Virtual” se efectueaza direct pe https://pfinternet.anaf.ro sau pe www.anaf.ro in sectiunea .”Spatiul Privat Virtual”, rubrica „Inregistrare Utilizatori Persoane Fizice si Juridice” cu ajutorul unui user si a unei parole pentru persoanele fizice sau cu certificate calificate pentru persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica conform prevederilor OMF nr. 660/2017 cu modificarile si completarile ulterioare. In situatia in care contribuabilii detin un certificat digital calificat inregistrat pe site-ul ANAF, autentificarea in Spatiul Privat Virtual se face cu ajutorul acestuia.
Informatii suplimentare se pot obtine:
– prin Formularul Unic de Contact aferent link-ului:
https://www.anaf.ro/asistpublic/;
– telefonic , apeland Call Center-ul de asistenta al ANAF, la nr. 031.403.91.60 la structurile de asistenta pentru contribuabili, din cadrul unitatilor fiscale teritoriale;
– telefonic, la numerele de telefon aferente unitatilor fiscale teritoriale. (I.P.)