Primaria Timisoara este prima din Romania care va infiinta o Unitate centrala de achizitii (UCA), in cadrul unui proiect pilot al Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP). Alaturi de Consiliile Judetene Sibiu si Harghita, municipalitatea timisoreana va infiinta o agentie locala de achizitii care va centraliza toate achizitiile publice facute de Primaria Timisoara si institutiile din subordine: teatre, scoli, servicii publice etc. Aceste lucru va conduce la o economie semnificativa la bugetul local si cel al institutiilor din subordine.
„Ma bucur mult ca am fost alesi pentru a implementa acest proiect pilot. Administratia publica din Romania are nevoie de o transformare profunda si Primaria Timisoara are ambitia sa fie varful de lance in acest proces de reforma.
Achizitiile publice sunt mecanismul cheie prin care se cheltuiesc bani publici. Daca sunt prost facute, platim dublu prin preturi mari si calitate slaba. Prin centralizarea achizitiilor din toate institutiile publice locale vom scadea costul si vom creste calitatea produselor si serviciilor cumparate. Un alt pas concret pentru transparenta si profesionalism in administratie”, a declarat primarul Timisoarei, Dominic Fritz.
Unitatea centrala de achizitii va incuraja cooperarea intre entitatile subordonate si va comasa nevoile lor de achizitii. Acest proces va genera economii semnificative la bugetul local, va reduce birocratia si va creste interesul firmelor care pot oferi bunuri si servicii.
Infiintarea Unitatilor centrale de achizitii locale este una din masurile prevazute in Strategia nationala in domeniul achizitiilor publice, implementata de ANAP.
Aderarea Primariei Timisoara la proiectul pilot derulat de ANAP va fi supusa aprobarii Consiliului Local Timisoara. (Primaria Timisoara – Directia Comunicare – Relationare)