De cum a intrat in supermarketul Kaufland din zona Elisabetin, din Timisoara, o clienta, numele nu are relevanta, consumator ca orice alt timisorean, din zona, mai cu seama, este hartuita de receptionista de serviciu. Aceasta se foloseste de microfonul de serviciu si, cu ochii display-urile camerelor de supraveghere, incepe sa hartuiasca femeia cu sugestii privind ce sa cumpere si “cat mai repede”, sugerand ca nu i se accepta prezenta.
O forma de ostilitate explicita si o violenta psihologica, insinuanta, care intruneste toate caracteristicile bullying-ului.
La fiecare pas, apar si clienti cu astfel de sugestii, iar casierul adauga, si el, mormaind “Daca nu-ti convine, du-te in alta parte!”.
Paznicul a luat pozitia stana de piatra, iar receptionista din imagine explica altor clienti ca de vina ar fi “starea de ebrietate”. A cui, este intrebarea, a consumatorului civilizat, abuzat, ranit, ori a unor angajati si clienti iresponsabili, cu comportament de teroristi sociali?
S-a intamplat ieri, dupa-amiaza, dar este o recidiva de ani buni. S-a mai scris despre astfel de incalcari flagrante ale drepturilor fundamentale ale omului, cel al libertatii de miscare, de consumator, drept la imagine, la sanatate.
Mai mult, asemenea acte fac obiectul Codului Penal. Autoritatile de resort, respectiv Politia si Protectia Consumatorului trebuie sa actioneze ca atare, si, cu siguranta, ar mai constata alte multe abateri legislative care afecteaza clientul (clientii).
Pentru a nu se crea un precedent contraventional, conducerea Kaufland trebuie sa-si faca ordine in propria “ograda” si sa dispuna masurile ce se impun, pentru ca astfel de fapte intolerabile sa nu se mai repede. (L.K.)