Povestea IULIUS in Timisoara a inceput acum 15 ani, atunci cand se inaugura primul mall din vestul tarii si cel mai mare din afara Capitalei.
Dezvoltat in locul care gazduia antene montate inca din anii ’40 si ramas nevalorificat la inceputul anilor 2000, Iulius Mall a revitalizat urban o zona cu un caracter industrial intr-un lifestyle center occidental, printr-o investitie ce depaseste 442 de milioane de euro. Mall-ul a devenit acum un ansamblu mixt, pastrandu-si caracterul de unicitate in regiune si cu un impact si mai mare de dezvoltare.
In 2005, Iulius Mall Timisoara avea o suprafata de 31.000 mp, iar in 2009 a fost extins pana la 73.000 mp. In prezent, suprafata de retail depaseste 120.000 mp, de patru ori mai mare decat cea initiala. Si asta pentru ca mall-ul este integrat in prima investitie mixta din regiune, completat cu un parc, cladiri de birouri, noi concepte de entertainment, toate puse in legatura cu centrul orasului si deschise catre comunitate.
„Pe 22 octombrie, am marcat 15 ani de prezenta in Timisoara. Imi amintesc si acum emotia inaugurarii, surprinderea de pe fetele oamenilor, mandria de a fi parte dintr-o premiera. Stiam ca Iulius Mall va fi apreciat, iar timpul ne-a demonstrat ca este mai mult decat atat, este un brand care se identifica cu notiunea de shopping si petrecere a timpului liber, un nume care inglobeaza intocmai acele experiente care ne fac fericiti si care ne aduc impreuna”, a spus Anuta Pop (foto), director general Iulius Mall Timisoara.
450 de magazine in cel mai mare spatiu de retail din afara Capitalei
De 15 ani, IULIUS este un obiectiv urban al Timisoarei, cu un rol activ nu doar la nivel economic, ci si social. In prezent, Iulius Town este echivalent cu cea mai mare suprafata de shopping din afara Capitalei, de 120.000 mp, in care expun peste 450 de magazine si se reunesc cele mai noi concepte de retail din Europa.
Este destinatia preferata pentru timpul liber, cu cea mai mare diversitate de cafenele si restaurante tematice, concepte cinema in premiera regionala si cel mai mare fitness center din tara. La acestea se adauga centrul de evenimente premium si toate serviciile care usureaza viata si favorizeaza economia de timp.
Din perspectiva economica, Iulius Town a definit polul de business regional, realizand infrastructura office necesara pentru a sustine Timisoara in dezvoltarea atractivitatii investitionale. Cele trei cladiri de birouri clasa A operationale, cu o suprafata de 50.000 mp, au generat noi oportunitati pentru companii si crearea a numeroase locuri de munca pentru talentele locale. In mai putin de trei ani, aici s-a format o comunitate dinamica de peste 30 de companii si peste 5.000 de persoane care pun lumea in miscare prin tehnologiile create.
38 de milioane de euro – aport economic direct
Impactul direct al IULIUS la nivel economic depaseste 38 de milioane de euro in Timisoara. Suma reprezinta peste 25 de milioane de euro contributii virate pana acum si alte 13 milioane de euro investiti in modernizarea strazilor din proximitate, pasajul auto subteran care traverseaza proiectul si o cladire de utilitate publica, functiuni care au fost donate municipalitatii. La acestea se vor adauga contributiile estimate la peste 6,5 milioane de euro pe an din impozitele pe cladiri.
La capitolul investitii care deservesc publicul larg se incadreaza si cele 40,7 milioane de euro alocate realizarii de spaţii de parcare supraetajate şi subterane, numarul locurilor disponibile depaşind 4.000. La acestea se adauga cele 800 de spatii pentru parcarea bicicletelor din intregul ansamblu.
„8.000 de angajati lucreaza in Iulius Town, in componentele office si retail, peste 16 milioane de persoane ne viziteaza anual, zeci de mii de oameni isi petrec weekend-ul in parc. Acestea sunt cifrele care ne bucura si ne impulsioneaza. Acestea sunt cifrele care dau viata proiectului”, a adaugat Anuta Pop.
Infuzie de natura, in centrul orasului
Despre impactul in comunitate vorbeste si Iulius Gardens, cel mai nou parc al Timisoarei, care aduce natura acolo unde ii este locul, printre oameni. O investitie de peste 8,7 milioane de euro, parcul este piesa centrala din mozaicul de regenerare urbana, fiind deopotriva element de conexiune cu centrul orasului, scena culturala si spatiu de interactiune sociala.
„Iulius Town s-a armonizat atat de usor si natural cu orasul incat, uneori, e greu sa-ti amintesi cum era inainte”, mai spune directorul general Iulius Mall Timisoara. Rolul Iulius Gardens a fost cu atat mai vizibil in aceasta vara cu restrictii, cand a fost scena pe care s-au mutat evenimentele din oras, oferind acces publicului larg la experiente cultural – artistice multiple, in aer liber. Tot impreuna, timisorenii si Iulius Town detin recordul mondial Guinness World Records® pentru „Cele mai multe lumini LED aprinse simultan”, dupa ce anul trecut, la inaugurare, au aprins 7.235 de bratari.
Prin dezvoltarea sa in Timisoara, IULIUS isi continua misiunea asumata acum 15 ani, de a fi relevanti pentru comunitate si parte activa in dezvoltarea sa. (I.P.)