Portalul primariilor digitale, primariamea.ro, platforma unde cetatenii pot depune solicitari online, in concordanta cu restrictiile Covid-19 (P)

Comunicarea digitala a devenit, in doar cateva luni, o parte esentiala a noului mod de viata impus de pandemia Covid-19.


Lucrul de acasa, platile online sau trimiterea de documente catre autoritati in format digital sunt metode folosite de tot mai multi dintre noi, in conditiile in care distantarea fizica ramane o regula importanta, in lipsa unui vaccin care sa limiteze efectele pandemiei cu Covid 19.

Portalul primariamea.ro dezvoltat de Zipper Romania vine in sprijinul cetatenilor si al administratiei publice locale, asigurand continuitatea functiilor institutiilor locale cu respectarea regulilor de distantare sociala si creeaza conditiile tehnice necesare pentru lucrul la distanta.

Am decis sa acordam sprijin primariilor pentru a-si digitaliza activitatea. Pentru aceasta am dezvoltat portalul pentru digitalizare primariamea.ro, de depunere a solicitarilor online adresate institutiilor publice, ce asigura o comunicare rapida si eficienta intre administratiile publice locale si cetateni, cu accesibilitate de pe toate tipurile de dispozitive (desktop, tableta si mobil) 24 din 24 ore. Utilizarea acestei platforme este gratuita pentru tot anul 2020″, explica Doru Vijiianu, director general Zipper Romania

Digitalizarea a devenit o necesitate permanenta, ce vizeaza procesele de lucru, oamenii si tehnologia.

Guvernul Romaniei a constientizat aceasta nevoie si a creat cadrul legal prin emiterea Ordonantei nr. 38/2020 ce vizeaza circularea documentelor electronice.

Astfel, in articolul 6 se impune utilizarea de portaluri proprii sau astfel de instrumente puse la dispozitie de catre terti in vederea primirii documentelor electronice, dar si comunicarii inscrisurilor emise de catre autoritati.

„Cu experienta noastra in digitalizare si intreaga infrastructura disponibila, asiguram comunicarea rapida si eficienta intre administratiile publice locale si cetateni prin intermediul portalului, facilitand procesul de depunere, inregistrare si status online a cererilor si declaratiilor”, a adaugat Vijiianu.

Utilizarea platformei primariamea.ro permite administratiei locale sa elimine total birocratia, dar si acces instant la documentele depuse de catre cetateni, reducand, totodata, timpul necesar solutionarii solicitarilor

Cetatenilor le este asigurata posibilitatea de a depune cereri, avand la dispozitie departamentele de interes din cadrul primariei, sabloane pentru formulare si lista cu documentele necesare, prin intermediul unei biblioteci de formulare pentru documente specifice care sunt organizate pe clase/departamente.

Portalul este realizat in conformitate cu normele de protectie ale Regulamentului GDPR nr. 679/2016, iar stocarea documentelor se realizeaza intr-un centru de date acreditat MCSI. (I.P.)

Leave a Reply