Dupa o pauza de aproape doua luni, perioada in care au fost solutionate doar cauzele urgente, Tribunalul Timis isi reia activitatea de judecata. In contextul pandemiei de coronavirus, atat judecatorii si grefierii, cat si avocatii, justitiabilii si ceilalti participanti la administrarea actului de justitie vor trebui sa respecte anumite masuri stricte, pentru a se preveni raspandirea Covid-19.
Biroul de informare si relatii publice al Tribunalului Timis ne-a trimis un comunicat, semnat de presedinta Adriana Stoicescu, in care sunt mentionate restrictiile pandemice impuse de conducerea instantei.
I. Masuri adoptate la nivelul instantei ca urmare a reluarii activitatii de judecata in vederea prevenirii raspandirii virusului Covid-19
In incinta cladirii este obligatorie purtarea mastilor de protectie faciala, dezinfectarea mainilor inainte de a intra in salile de judecata sau inainte de a interactiona cu personalul care deserveste program de lucru cu publicul, precum si pastrarea distantei sociale de protectie si se va incerca evitarea, pe cat posibil, a interactiunii in grupuri mai mari de 3 persoane.
In vederea reducerii contactului direct, se recomanda ca toata corespondenta in legatura cu dosarele sa fie trimisa prin posta, servicii de curierat sau electronic la numarul de fax 0256.221.990 sau la adresa de e-mail tr-timis-reg@just.ro.
In masura in care justitiabilii nu au posibilitatea trimiterii inscrisurilor prin posta, servicii de curierat sau electronic si se prezinta in instanta pentru depunere la serviciul Registratura, aceasta se va face in intervalul orar 08,30-12,30.
De principiu, se recomanda utilizarea intervalului orar 8,30 – 11,30 de catre justitiabili si a intervalului 11,30 – 12,30 de catre avocati, notari publici, consilieri juridici, executori judecatoresti si lichidatori judiciari.
Se recomanda consultarea dosarelor in format electronic si obtinerea informatiilor necesare telefonic, iar, in masura in care justitiabilii nu au posibilitatea consultarii electronice si se prezinta in instanta, la compartimentul Arhiva pentru studierea dosarelor, aceasta se va face in intervalul orar 08,30-13,30, in baza unei programari prealabile la numarul de telefon 0721.322.413, realizate pana cel tarziu la sfarsitul programului de lucru in ziua anterioara celei in care se solicita studierea.
Se va permite accesul simultan a 4 justitiabili, timpul de studiu alocat fiind de 15 minute.
La Biroul pentru aplicarea Apostilei reglementate prin Conventia de la Haga – primirea cererilor si eliberarea inscrisurilor apostilate se va face in fiecare zi de marti, in intervalul orar 09-11.
Se recomanda ca toate solicitarile in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatii de interes public sa fie trimise prin posta, servicii de curierat sau electronic la adresa de e-mail tr-timis-birp@just.ro, iar informatiile necesare vor fi solicitate la numarul de telefon 0736.33.22.30.
In masura in care justitiabilii nu au posibilitatea trimiterii solicitarilor prin posta, servicii de curierat sau electronic si se prezinta la instanta pentru depunere, aceasta se va face la Serviciul registratura, in intervalul orar 08,30-12,30.
II. Masuri care vizeaza activitatea de judecata
In salile de sedinta este obligatorie pastrarea distantei sociale de protectie intre participanti, dupa cum urmeaza:
• asezarea pe banci se va face la extremitatile acestora;
• actele de procedura care se depun in sala vor fi predate grefierului de sedinta prin punerea acestora pe masa destinata in acest scop;
• dosarele se vor studia pe masa destinata in acest sens;
• partile sau reprezentantii acestora se vor adresa instantei fara a depasi pupitrul avocatilor si se va incerca, pe cat posibil, evitarea interactiunii intre participanti;
• dupa finalizarea dosarului se va parasi sala de judecata in cel mai scurt timp posibil.
• personalul cu atributii de curatenie din cadrul Tribunalului Timis va proceda la dezinfectarea si aerisirea salilor de sedinta la solicitarea completului de judecata, in timpul suspendarii sedintelor si la sfarsitul sedintelor de judecata.
De principiu, listele de sedinta vor fi postate pe portalul instantei cu o zi inaintea sedintei de judecata. (G.I.)