O firma de constructii din Timisoara, adusa in pragul falimentului de constructorul spaniol al autostrazii A1. Refuzul de a deconta facturi de peste 1 milion de euro a starnit revolta ministrului Razvan Cuc

Ministrul Transporturilor a decis sa intervina in litigiul comercial dintre firmele spaniole si italiene care lucreaza la Autostrada A1, in zona vest a tarii, si la calea ferata de mare viteza, pe tronsonul dintre Arad si Simeria, si subcontractorii romani, carora nu li s-au mai platit facturile din aprilie 2018, si a avansat un termen de 7 zile pentru rezolvarea problemei.


In caz contrar, Razvan Cuc i-a avertizat pe reprezentantii firmelor straine ca va rezilia toate contractele in baza carora acestia au incasat, pana in prezent, peste 700 milioane de lei de la statul roman.

In cadrul unei intalniri dintre rau-platnicii de la COMSA SA, Aldesa Construccines SA, FCC Construccion SA, Astaldi SpA si SALCEF Contruzioni Edili e Feroviarie SpA si “creditorii” romani Intralpin SRL din Deva si Excelsior Group din Timisoara, care au de incasat aproape 5 milioane de lei pentru lucrari executare in subcontractare, ministrul Razvan Cuc a atras atentia constructorilor din Spania si Italia ca au uitat sa-si plateasca partenerii de afaceri din Romania.

“Cand ati venit in Romania sa lucrati si v-am primit cu bratele deschise, si pe Astaldi si pe FCC, ati venit cu experienta, cu know-how, cu avocati si ambasadori. Ati inceput sa lucrati cu firmele din Romania pe care ati uitat sa le mai si platiti. Uitandu-ma pe situatiile de plata vad ca in 2017 si 2018 ati incasat 476 de milioane de lei si pana acum in 2019, ati incasat 270 de milioane de lei. Ministerul v-a platit toate facturile, unele plati fiind normal, facute in avans”, a declarat ministrul.

Demnitarul a atras atentia asupra problemei care a aparut, neplata facturilor emise de firmele locale, si a concluzionat ca acest fapt reprezinta o lipsa de respect pentru autoritatile din Romania.

“Romanii au muncit, au angajat oameni, au achizitionat utilaje si acum risca sa intre in insolventa. Masurile pe care le voi lua vor fi unele drastice”, a mai spus Cuc, adaugand ca daca o companie din Romania ar ajunge sa lucreze la nivelul asta in Italia sau Spania si nu si-ar plati subcontractorii locali, ar fi data afara in suturi de acolo.

In acest context, reprezentantul Guvernului a acordat un termen de 7 zile pentru rezolvarea problemei. “Aveti termen pana vinerea viitoare (11 octombrie – n.r.) sa rezolvati platile. Daca nu le rezolvati, veti primi instiintare de reziliere a contractului. Cum eu m-am zbatut sa fac reactualizarea de preturi care erau la nivelul anului 2015, nici dumneavoastra sa nu va bateti joc de romani”.

Firma timisoreana Excelsior Group are de incasat 2,2 milioane de lei, inca din aprilie 2018, iar firma hunedoreana Intralpin SRL are de incasat 2,6 milioane de lei, tot incepand din 2018, pentru facturi acceptate si neplatite. Pe portalul web al Ministerului Transporturilor a fost lansata “Linia constructorului roman”, unde, pana in prezent, patru firme din Romania au reclamat public refuzul firmelor italo-spaniole de a plati pentru lucrarile efectuate si pentru materialele de constructii contractate. (Vlad Enciu)

 

Leave a Reply