Primarul Nicolae Robu a anuntat, in aceasta dimineata, momentul in care Timisoara va bifa o alta premiera nationala, dupa multe altele care au transformat capitala Banatului intr-un municipiu de avangarda edilitara.
Astfel, dupa multe eforturi financiare si un lobby sustinut la factorii politici responsabili de la Bucuresti, Timisoara isi va inaugura primul serviciu de transport public de calatori pe apa din Romania. Aceasta premiera are loc la 51 de ani de la ultimul transport de marfuri efectuat pe canalul navigabil Bega.
Prima cursa de calatori, cu vaporetto, pe Canalul Bega, care traverseaza Timisoara de la nord la sud, de la un capat la altul, va avea loc peste doua zile, joi, 4 octombrie, la ora 7,43, fix. Primarul Nicolae Robu a invitat reprezentantii mass-media la acest moment cu adevarat important din istoria recenta a Timisoarei.
“Prima cursa va aea loc, joi, de la ora 7,43, din statia de la podul Mihai Viteazu. Vor circula trei vaporase pe zi, intre orele 7,30 – 18, iar costul unei calatorii este de 1 leu. Biletele se vor achizitiona de la bordul ambarcatiunii. Se mentin toate gratuitatile care exista si pe celelalte mijloace de transport in comun ale Societatii de Transport Public din Timisoara.
Ii rog pe timisoreni sa raspunda la intrebarile care le vor fi adresate la bord, intrucat vrem sa conturam mai multe trasee. Sigur, ca e vorba de un singur curs de apa, care este pe Bega, dar dorim sa stim numarul de calatori pe diferite rute, destinatii, pentru a le diferentia prin opririle de pe traseu.
Nu ne intereseaza unde se deplaseaza calatorii, ci doar unde urca si unde coboara. Avem toate conditiile de navigare, astfel ca speram ca inaugurarea transportului de calatori pe apa sa fie un succes”, a fost anuntul primarului Nicolae Robu.
Pe malurile canalului Bega, intre Uzina de Apa si Podul Modos, pe un traseu de circa 10 kilometri, sunt realizate noua statii prevazute cu ponton, de unde se pot imbarca pasagerii. Nu mai mult de 50 de persoane intr-un vaporas. Cele sapte ambarcatiuni au fost fabricate la Galati, de au fost achizitionate cu bani din bugetul local si au costat aproape doua milioane de euro. Sunt deservite de cate un capitan si doi marinari.
“Navele sunt foarte bune, usor manevrabile. E un catamaran dotat cu doua motoare de 44 kw, suficient pentru viteza cu care se merge. Oricum, pe canal, cu mai mult de 12 kilometri pe ora nu putem sa mergem. Vaporasele sunt dotate cu toaleta, aer conditionat, camere de luat vederi. Anul trecut, am facut probe, am pregatit echipajele. Fiecare stie ce are de facut”, a precizat Nicola Constantin, unul dintre capitanii de cursa scurta care vor conduce vaporasele de pe Bega. (Mara Ion)
Foto: Constantin DUMA