SCANDALUL UBER! Taximetristii din Timisoara, “aburiti” de primarul Nicolae Robu! Legislatia interzice transportul public de persoane contra cost, fara ca soferul sa detina o autorizatie de taxi

Primarul Timisoarei s-a grabit sa iasa public, dupa scandalul dintre taximetristi si soferii Uber, de sambata seara, pentru a anunta ca nu poate interzice ceea ce legea permite.


Cu alte cuvinte, ca nu poate dispune amendarea tuturor soferilor care practica un soi de “taxi-par” in Timisoara, pentru ca nu-i permite legislatia.

Nu stim ce legi o fi citit Nicolae Robu inainte de a-si tine discursul scris pe Facebook, insa daca ar fi lecturat cu atentie legea care modifica si completeaza Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, intrata in vigoare inca din iunie 2015, ar fi vazut ca actul normativ interzice transportul public de persoane contra cost cu vehicule de catre persoane care nu detin o autorizatie de taxi.

„Transportul in regim de taxi sau transportul in regim de inchiriere se executa numai de catre transportatori autorizati, care detin autorizatii taxi valabile, in cazul transportului in regim de taxi sau copii conforme valabile, in cazul transportului in regim de inchiriere, eliberate in conditiile prezentei legi, pentru fiecare autovehicul utilizat”, se arata in lege.

Se intelege de aici, cumva, ca “taxi-par”-ul ar fi revenit la moda, ca inainte de 1989, sau ca serviciul UberX, care a bulversat o intreaga ramura profesionala  din Romania, respectiv activitatea de taxi, este scos in afara legii?

Mai mult, in 20 decembrie 2017, Curtea Europeana de Justitie a decis, irevocabil, ca UBER este o companie de transport si nu un serviciu digital, asa cum au pretins reprezentantii companiei americane.

In decizia sa, Curtea Europeana de Justitie a precizat ca serviciile oferite de UBER, “al caror scop este de a conecta, prin intermediul unei aplicatii digitale, soferii neprofesionisti cu persoanele care doresc sa efectueze calatorii urbane”, trebuie clasificate drept “servicii in domeniul transporturilor“, in conformitate cu legislatia europeana.

Pe de alta parte, Uber a insistat ca pune la dispozitie o platforma tehnologica care face legatura intre pasageri si soferi si ca nu este o companie de transport care ar trebui sa se supuna regulilor de taximetrie.

“Potrivit legislatiei Uniunii Europene, statele membre trebuie sa reglementeze conditiile in care aceste servicii trebuie sa functioneze, in conformitate cu regulile generale ale tratatului privind functionarea UE”, se arata in decizia Curtii.

Asadar, daca legislatia nationala si cea europeana interzic transportul public de persoane contra cost fara autorizatie de taxi valabila, despre ce “lege care permite” vorbeste primarul Timisoarei, Nicolae Robu? (G.I.)

One thought on “SCANDALUL UBER! Taximetristii din Timisoara, “aburiti” de primarul Nicolae Robu! Legislatia interzice transportul public de persoane contra cost, fara ca soferul sa detina o autorizatie de taxi

Leave a Reply