Nici nu s-au stins bine ecourile arestarii inginerului Flavius Tunea, acuzat de procurorii DIICOT ca “inspecta” limuzine furate din Vestul Europei pentru a putea fi plasate pe piata din Romania, ca RAR Timis a intrat intr-o alta poveste scandaloasa.
De aceasta data, acuzatiile vizeaza ascunderea unui accident de munca in care a fost implicat unul dintre angajati, incidentul petrecut la sfarsitul lunii august nefiind raportat la Inspectoratul Teritorial de Munca Timis nici in prezent.
In schimb, Sectia 4 Politie Timisoara a fost sesizata asupra imprejurarilor in care inginerul Laurentiu Paun, 61 de ani, unul dintre cei mai buni specialisti ai RAR Timis, a cazut intr-un canal din hala de inspectie a autoturismelor si, in prezent, politistii desfasoara cercetari sub aspectul infractiunii de neglijenta in serviciu.
Conform documentelor aflate in posesia anchetatorilor, accidentul petrecut la RAR Timis putea fi evitat daca se tinea cont de sfaturile medicilor, care au recomandat ca inginerul Laurentiu Paun sa fie scos din hala si mutat pe un alt post.
“Se recomanda evitarea stresului, expunerea la noxe si oboseala accentuata”, a propus medicul cardiolog Ciobanu Gabriela Valentina inca din data de 15.06.2017, atentionand ca pacientul a fost diagnosticat cu infarct miocardic stentat, iar sanatatea sa este extrem de vulnerabila.
Conducerea RAR nu a tinut cont de sfaturile medicilor si, in data de 28.08.2017, inevitabilul s-a produs. “In momentul in care am vrut sa pasesc peste canalul pentru inspectie tehnica, avand un autoturism in lucru, mi-a cedat genunchiul piciorului drept si am cazut pe muchia canalului, lovindu-ma la coapsa piciorului drept. Precizez ca, in urma cu doi ani, am suferit, tot in timpul serviciului, o ruptura de corn posterior, menisc intern, la piciorul drept. Starea contuziei s-a agravat, invinetindu-se tot piciorul drept, iar durerea a devenit tot mai acuta”, se mentioneaza in sesizarea depusa la Politie.
Inginerul Laurentiu Paun, care in anii ’80 a contribuit la proiectarea, omologarea si lansarea pe piata a autoturismului de mic litraj Lastun, made in Timisoara, ne-a confirmat faptul ca a sesizat Sectia 4 Politie cu privire la incidentul de la RAR Timis, totodata precizand ca, atata timp cat va fi obligat sa-si desfasoara activitatea in hala, viata sa este pusa in primejdie.
“Am suferit un infarct miocardic si, din acest motiv, am solicitat schimbarea locului de munca. Din cauza noxelor, in hala este o atmosfera aproape irespirabila, mai cu seama de cand conducerea a decis sa deschida o a treia linie de ITP, prin plasarea in spatiu a unui container ITP mobil care a fost folosit pentru controalele din trafic. Nu stiu daca este autorizat pentru teste in hala, ceea ce ar insemna ca toate autoturismele avizate pe aceasta linie au probleme de legalitatea ITP”, spune Laurentiu Paun.
Conform directorului ITM Timis, orice accident de munca neraportat se pedepseste cu amenzi si controale complexe. “Este vorba despre o amenda foarte mare si finalizarea monitorizarii firmei printr-un control complex atat pe relatii de munca, dar si in SSM”, ne-a declarat Pavel Kasai. Deocamdata nu am reusit sa aflam si opinia directorului RAR Timis, Deian Plavosin, vizavi de acest scandal in derulare. (G.I.)
Cândea de ce lipseste nemotivat de la serviciu?