Niciun cuvant nu va fi rostit pe scena Salii 2 a Teatrului National Mihai Eminescu din Timisoara, sambata, 5 noiembrie, si duminica, 6 noiembrie, de la orele 19, chiar daca, paradoxal, este vorba despre doua reprezentatii ale unui spectacolul de teatru.
Dansul, imaginile video si muzica spun impreuna o poveste despre cuvinte – acele cuvinte pe care nu indraznim niciodata sa le rostim. Un concept scenic inedit, construit in jurul unui singur actor-dansator, George Albert Costea, Dorian este un proiect ambitios, care provoaca o intalnire inedita: aceea dintre dansul contemporan si arta video.
Dorian se construieste plecand premisa pe cat de absurda, pe atat de puternica si de imposibil de ocolit, ca sfarsitul lumii va veni in 24 de ore. In 24 de ore, lumea lui Dorian, asa cum o stie, nu va mai exista.
Jocul dintre miscarea fizica ce se naste sub ochii spectatorului si imaginile surprinse in proiectiile video dezvaluie bogatia unei vieti traite si pe cale sa se sfarseasca in singuratate. Conceptul, regia si coregrafia spectacolului sunt semnate de Oana Rasuceanu, scenarist / dramaturg, regizor si coregraf, autor al unor spectacole precum Telefonul din coltul strazii (spectacol de teatru-dans, dupa texte de Cristian Popescu), Dear Diary (spectacol de dans, realizat cu sprijinul Teatrului Nottara din Bucuresti), cat si o serie de spectacole pentru copii.
Iulia Rugina, cunoscuta publicului de film romanesc pentru lung metraje ca Love Building si Breaking News, semneaza conceptul proiectiilor video care recreeaza atmosfera puternic senzoriala a vietii lui Dorian. Directorul de imagine Adrian Campean, arhitectul si artistul vizual Dan Adrian Ionescu, impreuna cu Mizdan (pe parte de programare), intregesc echipa de creatie a proiectiilor video
Dorian este un spectacol realizat de Asociatia Culturala Control N, cu sprijinul financiar al Ministerului Culturii si al Andministratiei Fondului Cultural Naţional. (M.I.)