Ministerul Transporturilor si Autoritatea Aeronautica Civila Romana par tot mai interesate de culisele actiunii “Pieile de bovina” de pe Aeroportul International “Traian Vuia” din Timisoara, mai cu seama ca aceasta operatiune secreta, derulata pe aeroport in noaptea de 22/23 octombrie, a esuat lamentabil si s-a soldat cu confiscarea de catre lucratorii vamali a 2,7 tone de marfa, in valoare de peste 500.000 de euro.
Interesul noii conduceri a ministerului a fost resuscitat si de interventia Ambasadei Tunisiei in Romania, a Excelentei Sale Boutheina Labidi, care a solicitat directorului Daniel Idolu o informare completa despre aterizarea unei aeronave apartinand companiei aviatice nationale Tunisair pe aeroportul din Timisoara.
“In cazul in care marfa transportata cu aceasta aeronava a fost descarcata fara ca vamesii sa fie prezenti la aceasta operatiune, consideram ca ne aflam in fata unui litigiu comercial si nu a unei aterizari clandestine. Nu cunoastem natura relatiilor dintre conducerea Aeoportului International Timisoara si serviciile de la sol, lipsa de comunicare in acest caz, dupa cum ati consemnat in articol, insa operatorul aerian din Tunisia nu poate fi facut responsabil pentru aceasta necomunicare institutionala”, ne-a declarat atunci ambasadorul Tunisiei la Bucuresti, cu promisiunea ca “o sa va punem la dispozitie toate documentele acestui zbor, ale marfurilor, valoarea acestora, pentru ca publicul sa afle adevarul si nu un punct de vedere al reprezentantei diplomatice a Tunisiei in Romania”.
Documentele acelui zbor nu au mai ajuns in posesia noastra, in schimb Daniel Idolu a declansat o campanie dura de depistare si pedepsire a celor considerati responsabili de esuarea tentativei de introducere discreta in Romania a 2,7 tone de piei de bovina, respectiv de pierderea unei incarcaturi in valoare de peste jumatate de milion de euro.
Paradoxal, desi acest scandal are conotatii internationale, iar o investigatie temeinica din partea autoritatilor responsabile putea conduce la aflarea adevarului si descoperirea vreunei posibile retele de trafic neautorizat de marfuri pe aeroportul din Timisoara, investigatia jurnalistica a Impact Press nu a fost preluata si sustinuta decat de postul TV Europa Nova si doua publicatii online centrale. Am tot stat si ne-am intrebat: sa fie acest subiect atat de neinteresant pentru mass-media locala si centrala, nu ar fi facut trafic pe site ca si sanii Biancai Dragusanu sau fotografia vreunei biciclete furate, este o tema greu de abordat fara surse credibile? Sau ne aflam in fata unei autentice “paralizii” a celei de-a patra puteri in stat datorata intereselor private si contractelor de publicitate?
Pentru a exemplifica geniul lui Daniel Idolu in managementului situatiilor de criza, modul in care directorul Aeroportului International Timisoara reuseste sa perverteasca, daca este in corzi ori situatia o cere, orice demers jurnalistic incomod, o sa facem un banal studiu de caz. Cu materialul clientului, fireste…
La inceputul anului in curs, o publicatie online locala – condusa din umbra de un experimentat cuplu de jurnalisti, ambii cu functii la stat primite pe filiera rosie -, a inceput o furibunda campanie de presa impotriva lui Daniel Idolu. Contracte masluite, coruptie, evaziune fiscala, complicitati la Curtea de Conturi, angajari pe baza de pile politice, starea proasta a pistei, concedieri ilegale, licitatii castigate de rude si firme de partid, ilegalitati in cascada contrasemnate de membrii Consiliului de Administratie, credite bancare girate cu politele de asigurare ale pasagerilor, vile de lux ridicate cu materiale furate de la aeroport, favorizarea Wizz Air in dauna Carpatair si multe altele. O adevarata sarabanda a ilegalitatilor…
“De mentionat ca dictatura instalata de Idolu in cazul angajatilor AIT a atins cote maxime, acestora fiindu-le frica sa vorbeasca despre ceea ce se intampla in institutie, fiind amenintati ca daca deschid gura vor fi dati afara imediat”, sesizasera neinfricatii detectivi de presa, care, aparent, doreau sa afle adevarul si numai adevarul…
La un moment dat, spre colapsul total al spectatorilor din fata computerelor, laptopurilor, tabletelor, smartphonurilor si a altor device-uri cu acces la internet, jocul de cuvinte s-a schimbat complet si, aparent inexplicabil, disputa s-a mutat la cealalta poarta. Tonul publicatiei a devenit extrem de curtenitor, laudativ, entuziast, aproape eclatant, jurnalistii din redactie sau veniti de pe strada elogiind realmente realizarile directorului Daniel Idolu.
Tonul elogiilor a fost dat de articolul despre cel mai tare miting aviatic organizat vreodata pe Aeroportul International Timisoara, apoi de parteneriatul AIT cu cel mai mare operator de curierat rapid, continuand cu traficul de pasageri care, dintr-o data, a fost zarit in continua crestere, curse aeriene de senzatie care pleacau de la Timisoara, totul conturand, indubitabil, un management aproape perfect.
Mai mult, dovedind multa flexibilitate si intelegere a fenomenului de presa, intreprinzatorii jurnalisti au luat in colimator concurenta care-l deranjeaza pe Daniel Idolu, respectiv Aeroportul Utilitar de la Cioca, astfel ca acolo, subit, au aterizat “suspiciuni grave de coruptie”.
Sigur ca, la procesul etapei, vom incerca sa revedem fazele jocului, pentru a decide daca am asistat la caderea fizica a echipei de investigatori sau tocmai am fost martorii unui veritabil blat pe terenul improvizat al presei.
Surse din tagma arbitrilor, care au dorit sa-si pastreze anonimatul, ne-au strecurat pe sub usa informatia incredibila, in curs de verificare, ca miza schimbarii tacticii de joc si a retragerii discrete de pe teren a ofensivilor jurnalisti a costat peste 15.000 de euro.
Desigur ca ultima parte a articolului nostru reprezinta un pamflet, orice asemanare cu persoane si situatii reale este pur intamplatoare, iar lucrurile trebuie citite si tratate ca atare… (Gh. Ilas)
sunteti rautacios, domnule ziarist! este posibil ca politica redactionala de la blogul asta anti-Idolu sa se fi schimbat din cauza achizitionarii acelei pagini de internet cu suma mentionata de dvs! mai cercetati
lucrurile sunt cat se poate de clare! Idolu nu a avut incotro si a cedat unui santaj de presa prelungit
cam asa se intampla si cu cei de prin minister cand vad ce minuni se intampla la Timisoara! la inceput cand vin vor sa-l dea afara, apoi lucrurile se schimba. O reteta brevetata
Ahha deci acum inteleg de ce e turbat domnu Radu Constantin, marele boacter de presa:) Foarte bine ca l ati desconspirat dl Ilas, acu sigur nu mai doarme linistit ceafă lata:)
Deconspirat desigur:)
Vai de mine si de mine, câtă subtilitate in acest material de presa, o fi vorba despre cuplul Tibike si Radu de la Vocea Timisului? Pai Idolu e cumparator de influenta in acest nou dosar, adica si a cumparat tacerea astora?
Bravo acestui ziar care spune adevarul si nu se lăsa cumpărat sau pe românește spaguit. Duba e parcata in fata aeroportului, si e goală cu multe scaune goale
nu pot sa cred ca prostii astia de la Vocea Timisului, un blog respectabil pana acuma, au picat in propriul santaj! Felicitari Impactpress
tibike mannekenpis, iar ai dat-o in bara? cat crezi ca o sa te tina in brate preotul sie dorobantu, preotul sie sarbu, preotul sub acoperire chirila, preotul sub acoperire mann si altii?
Istenem Tibike ce facut tu baratom cu Idolu? Facut prostii si nestem şantaj cu bagabontu Radu? Mergem la tine la judetean spital si ascuns repede la terapie intensive pâna vine duba la tine:)
istenem Tibike, se stie ca Mann va spune cat i-ai luat pentru autorizatia din cam ca a vorbit cu nea Jan. esti pregatit?
Vai da ce vocabular de interlop aveti domnule Radu Constantin zis boacterul de la Termal, astea le ati scos din strafundul noptii mintii in care va aflati? Vai si amar, da ce amenintari sunteti in stare sa produceti, io cred ca foarte curand va trebui sa dati niste explicatii organelor abilitate pentru acest comportament agresiv de interlop scăpătat. Constat ca desi nu se vorbeste in articol de persoana dvs si a dlui Tibike v ati identificat profund cu personajele descrise, ceea ce reprezinta o nota buna pentru dl Gh. Ilas, a carui valoare profesionala n o puteti contesta desigur, intrucat atunci cand dumnealui incepuse gazetaria dvs erati paznic de noapte la George Pop, asa ca e de inteles de ce oricat ati dori niciodata nu veti fi recunoscut ca jurnalist ci mai degraba ca un boacter de noapte:) va salut fara nici o stima
Da intradevar, daca v a dat Idolu 15.000 euro sa va cumpare tacerea aveti valoare, da valoare de santajisti irecuperabili…
Noi stim ca vreti sa va ocupati de treaba voastra in liniste si fara sa stie nimeni Radu&Tibi insă treaba voastra e santajul si hartuirea de presa si asta deja devine treaba noastra intelegi ceafă lată?
Deci Idolu ii are la mana acum pe cei doi santajisti? Poate a si filmat momentul cand dadea banii? Ei bine, Idolu merita felicitat pentru modul fin in care-si curata adversarii! Cat despre cei doi pat si patashon, is convins ca vor fi luati la intrebari de cine trebuie pentru ca Dan vs trebui sa-si recupereze banii. Doar nu credeati ca i-a dat de tot
La Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” Timișoara s-au făcut în utlimii ani disponibilizări peste disponibilizări, însă în locul personalului dat afară și-au făcut loc o serie de personaje care au obținut posturile fără a da un concurs pe post. Astăzi vă prezentăm lista celor care au devenit angajați ai AIT, deși nu au niciun fel de pregătire profesională pentru a accesa acele locuri de muncă, ci au doar pile bine ”înfipte” în conducerea instituției și la partid.
Chiar dacă despre unii dintre cei aflați pe lista ”piloșilor” se regăsesc personaje despre care am mai amintit și în materialele precedente în care am abordat ”hoția” și ”jecmăneala” care domină la AIT, vă prezentăm mai jos o listă cu nouă persoane angajate în ultima perioadă:
– Andrada Sidea: are ”calitatea” de a fi nepoata directorului general al AIT, Daniel Idolu și este angajată la ”handling pasageri”.
– Diana Aninoiu: ocupă funcția de consilier juridic cu jumătate de normă și este fiica administratorului de la Aeroportul Caransebeș, aceasta fiind angajată pe filiera directorului tehnic, Nicolae Sandu.
– Mario Frig: este angajat de curând pe un post de consilier juridic și are calitatea de ”prieten” al uneia dintre fiicele aceluiași Daniel Idolu, directorul general.
– Flaviu Șimon: a lucrat în trecut ca angajat al Serviciului Român de Informații (SRI). acesta a fost făcut peste noapte coordonator de pază, iar la acest moment, după externalizarea serviciului de pază, care a fost preluat de către o companie privată, Șimon a ajuns inspector de Securitate Aeronautică în Direcția de Calitate, știut fiind faptul că angajații trecuți din ”Compartimentul Pază” al AIT, la firma privată urmeaă să fie dați afară fără niciun fel de drepturi, cu atât mai mult cu cât plata salariilor acestora a fost deja amânată fără un termen concret.
– Cristian Popovici: ”fratele” (sau mai bine spus un foarte apropiat prieten al directorului administrativ Alfred Simonis), a fost angajat inițial pe un post de referent la ”Proceduri de Securitate”, însă acesta a devenit consilier juridic. Diferența salarială între un post de referent (pe studii medii) și unul pe studii superioare, cum este cel de consilier, nu este de neglijat.
– Ciprian Simionescu: a fost angajat ca referent la ”Proceduri de securitate”. Tânărul este fiul lui Dan Simionescu -controlor de trafic aerian la turn și nepotul lui Lucian Simionescu controlor de trafic aerian dirijare sol.
– Daniel Tărăbâc: economist la bază și angajat relativ recent, membrul PSD este referent la ”Proceduri” în cadrul AIT. Tărăbâc face parte din anturajul politic al aceluiași director general, Daniel Idolu.
– Narcis Sarchiz: are o mare calitate, aceea de fiu al lui Mihai Sarchiz zis ”Mișa” omul de ”combinații” al directorului general Daniel Idolu. Narcis a fost angajat, în ciuda faptului că pe numele său există o condamnare cu suspendare pentru că a condus un autoturism, deși era BEAT. Tânărul ”fiu” a fost “înregimentat” la Dispecerat pe un post de controlor de trafic aerian la sol, deși nu cunoaște ”o boabă” din limba engleză, ceea ce ne face curioși cu privire la modul cum ”Sarchiz cel mic” se înțelege cu piloții străini.
– Ioana Toma: Căsătorită de curând și preluând numele de Mateescu, doamna este nimeni alta decât soția fostului șef de la Autoritatea Rutieră Română (ARR), Ioan ”Mateo” Mateescu. Femeia, întrucât este gravidă (!), lucrează doar 6 ore pe zi și, fără a da un concurs, a ocupat un loc de referent la Direcția Administrativă, fiind tocmai secretara directorului administrativ, Alfred Simonis. Din câte am mai aflat, se pare că domnul Mateescu ar fi intenționat să-și angajeze, la vremea respectivă logodnica, tocmai la ARR Timiș, dar probabil acesta nu a ”sărit la cap” cum trebuie, iar nașul (de nuntă) Sorin Grindeanu i-a vârât-o pe gât tocmai lui ”Freddy” Simonis.
Dacă tot am ajuns la Simonis, este bine de știut că tânărul consilier local, își pregătește ”ușcheala” de la Aeroportul Internațional Timișoara pe motiv că vrea să ”strălucească” într-o carieră politică. Să fie înzestrat domnul Simonis cu cel de-al șaselela simț și să simtă că la AIT au aterizat suspiciuni ”babane” de corupție? Nu știm dar cert e că în viitorul deloc îndepărtat acesta vrea să-și ia zborul de lângă Idolu.
Fără doar și poate, cel care a avut cel mai mult de pierdut de pe urma combinațiilor din Aeroportul Timișoara, ca urmare a managementului politic și a promovării unor cadre de conducere, strict pe criterii clientelare si de doctrină social-democrată, a fost statul roman. Adică, principalul acționar al AIT, cu o cotă de 80% din părțile sociale! Pur și simplu, de-a lungul anilor, bugetul consolidat a pierdut zeci de milioane de euro datorită unor combinații, aflate la limita legii, în unele situații, chiar dincolo de Codul Penal! Cert e că nu doar WIZZ a beneficiat de o mână de ajutor din partea managerilor pesediști de pe AIT, ci și alte firme sau companii, ce-i drept, la un nivel mult mai mic: ”…prin contractul încheiat cu CARPATAIR, conducerea AIT a stabilit tarife inferioare celor legal aprobate prin Consiliul de Administrație, in sumă totală de 2.990.312 RON. Deasemenea, prin aceeași metodă, în contractul încheiat cu TAROM, tot fără acceptul CA al AIT, conducerea unității a stabilit tarife inferioare de aterizare la cursele interne, în cuantum de 1.384.249 RON”. În aceeași notă, organele de control mai constată că un alt prejudiciu adus AIT are legătură cu o factură emisă de SC BLITZ SRL, reprezentând un ”curs de scolarizare” pentru 24 de persoane, în valoare de 31.884 RON, act înregistrat in contabilitatea unității aeroportuare și decontat în totalitate, ”fără existența documentelor justificative”! Și câte și mai câte, inclusiv investițiile în pista AIT dar și lucrările de instalații elecctrice, efectuate cu nelipsita SC CONSELECTRIFICAREA SRL!!!
AIT, trend descendent
În data de 4 iulie 2013, directorul Aeroportului Timișoara, pesedistul Dan Idolu, acceptă un punct de vedere ”privind oportunitatea încheierii unui acord de stingere al creanțelor datorate de CARPATAIT către AIT” și recunoaște că, în ultimele 12 luni de activitate, unitate pe care o conduce și o manageriază, ”se confruntă cu trend descendent al încasărilor”, în special cele venite dinspre compania moldovenească. Se constată, în același document intern, faptul că ”soldul facturilor neincasate de la CARPATAIR este de 3.226.500 RON și 1.891.264 euro”. Mai mult decât atât, directorul AIT afirmă că ”datorită încetinirii în mod accentuat a plăților pe care CARPATAIR le face catre Aeroportul Timișoara, s-a creat un deficit de lichidități, care poate afecta grav capacitatea de plată a AIT”. Cert e că, în acestă situație, adică în speța privind CARPATAIR, managementul Aeroportului Timișoara și-a făcut treaba ca la carte: a deschis proces pentru recuperarea datoriilor și, după câștigarea litigiului de la Curtea de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerț Timiș, a somat CARPATAIR la plata debitului! Mai mult, chiar și în această situație, cu sentința în mână, AIT a mai dat o mână de ajutor companiei CARPATAIR, în sensul că a acceptat, în ciuda ”deficitului grav de lichidități”, plata esalonată și în rate, motivând ”…că este benefică asigurarea unui flux constant de numerar, a diminuarii creanțelor restante și evitarea unor noi acțiuni în instanță”. Astfel că, în aceeași zi, Aeroportul Timișoara încheie un acord de mediere cu CARPATAIR si stabilieste ca, în mod esalonat, până în luna mai 2016, compania aeriană sa-si achite datoriile restante fata de Aeroportul Timișoara. Toate bune si frumoase, doar că în situația celor de la WIZZ, conducerea Aerportului Timișoara nu a miscat un deget si nu a făcut nicio minima diligență pentru recuperera pagubelor, nici măcar una la masa verde, chiar dacă are o sentință în mână!
La vie en rose
Așa cum rezultă dintr-o serie de documente economice, la data de 31 iulie 2013, situatia creantelor față de client a Aeroportului Timișoara era în sumă de 31.668.584 RON, din care creante restante în sumă de 29.325.300 RON, din care client incerți în valoare totală de 6.102.859 RON. Tot din indicatorii financiari ai Aeroportului Timișoara rezultă că cei mai mari datornici ai unității aeroportuare bănățene sunt: CARPATAIR – 3.266.839 RON și 1.911.512 EURO; WIZZAIR – 3.558.267 EURO; BLUEAIR – 306.693 RON; VOLARE AIRLINES – 255.533 RON. Pe de alta parte, la aceeasi data, soldul creditelor Aerportului Timisoara către diverse instituții bancare sau societăți de leasing se ridica la un total de 7.320.564 RON…
Statul român are de încasat de la compania aeriană, Carpatair aproape 11 mil. RON, pentru care a fost instituit un sechestru asigurator asupra unei aeronave. Aceeaşi aeronavă este gajată şi la BRD, potrivit Buletinului procedurilor de insolvență, citat de antițepari.ro
Printre marii creditori ai companiei aeriene a milionarului moldovean Nicolae Petrov este și Moldovagroindbank – 3,49 mil. euro.
Per total, creanțele Carpatair constituie 27,3 mil. RON, 12,5 mil. euro și 3,5 mil. euro, datorii înscrise sub condiție suspensivă.
“Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a formulat o declaraţie de creanţă solicitând înscrierea la masa credală a debitoarei SC CARPATAIR SA cu suma totală de 10,844,816.00 lei, reprezentând obligaţii restante la bugetul general consolidat, în categoria creanţelor garantate”, se mai spune în Buletinului procedurilor de insolvență.
Cum a ajuns în insolvenţă Carpatair. Are datorii inclusiv la Facebook
PUBLICAT
Luni, 27 Ianuarie 2014 16:33Compania aviatică Carpatair, singura companie de linie cu capital privat din România, care şi-a solicitat intrarea în insolvenţă săptămâna trecută, are datorii de peste 75 milioane lei, printre creditori aflându-se atât ANAF, cât şi Facebook Irlanda.Ziarul Redeşteptarea a intrat în posesia unor date care arată adevăratele motive pentru care compania Carpatair şi-a cerut insolvenţa.Chiar dacă oficialii companiei au invocat public anumite litigii cu Aeroportul „Traian Vuia” din Timişoara, în dosarul de insolvenţă, Aeroportul din Timişoara nu este amintit. Principalela cauză invocată de conducerea companiei este „criza economică mondială, care a antrenat creşterea preţurilor, dar şi scăderea de cumpărare”.Cu datorii de peste 75 de milioane de lei, o cifră de afaceri mai mică cu 30 la sută şi lichidităţi de şase milioane de lei, Carpatair se află în imposibilitatea de a-şi achita datoriile către creditori printre care se numără ANAF, BRD, Agroind Bank Moldova, Agerpress, dar şi Facebook Irlanda, acolo unde se află sediul central al Facebook pentru utilizatorii din afara SUA şi Canada.Dosarul de insolvenţă al Carpatair arată că, deşi în trecut a înregistrat profit, societatea a ajuns pe pierderi din cauza crizei economice. În motivarea cererii, reprezentanţii companiei au prezentat şi situaţia financiară a Carpatair. Cifrele arată o situaţie dificilă, în ultimii doi ani, societatea cumulând datorii de zeci de milioane de lei.Bilanţul de la sfârşitul anului 2013 a determinat conducerea companiei să solicite declanşarea procedurii de intrare în insolvenţă a societăţii.„Dacă ne raportăm la situaţia imediat anterioară formulării prezentei cereri, starea de insolvenţă este şi mai evidentă, având în vedere disponibilităţile de aproximativ 5.948.168 lei, evidenţiate în balanţa aferentă lunii decembrie 2013, faţă de valoarea creanţelor în cuantum de peste 75.192.891″, precizează reprezentanţii Carpatair în cererea de intrare în insolvenţă.Potrivit aceleiaşi surse, un alt indicator care reflectă situaţia financiară dificilă îl reprezintă cifra de afaceri. „O analiză comparativă a cifrei de afaceri înregistrată în decembrie 2012, faţă de cea înregistrată în decembrie 2013, evidenţiază o scădere de aproximativ 35 la sută, respectiv o scădere de 87.468.218 lei”, se mai arată în documentul amintit. Cu alte cuvinte, cifra de afaceri a Carpatair a scăzut de la 245.820.000 în 2012, la 158.350.000 în 2013.