Pentru a evita declansarea unui scandal diplomatic, directorul Aeroportului International “Traian Vuia” din Timisoara (AIT), Daniel Idolu, a decis sa confirme, in sfarsit, faptul ca, in noaptea de 22/23 octombrie, pe aeroportul din capitala Banatului a aterizat un avion al companiei Tunisair.
Dupa o saptamana in care a negat toate informatiile pe surse publicate de Impactpress, directorul AIT s-a vazut nevoit sa-si schimbe atitudinea de tip secret de serviciu, mai cu seama ca, intre timp, Ambasada Tunisiei de la Bucuresti a confirmat ca un avion al companiei nationale Tunisair a efectuat un zbor de noapte la Timisoara. Astfel, la solicitarea Excelentei Sale Boutheina Labidi, ambasador al Tunisiei la Bucuresti, conducerea AIT a emis un comunicat de presa, in exclusivitate pentru uzul ambasadei, in conditiile in care nu a fost transmis si mass media, in care sosirea si plecarea aeronavei tunisiene este prezentata in termeni cat se poate de legali, in paralel cu descrierea procedurilor ireprosabile indeplinite de catre serviciile si angajatii aeroportului.
Consideram ca dezinformarea oficiala a unei reprezentante straine in Romania, in cazul in care aceasta incercare de mistificare a adevarului nu este ceruta de anumite ratiuni de secret de stat, este un fapt mult mai grav decat povestea avionului surprins pe Aeroportul International Timisoara cu cateva minute inainte de decolare, de aceea, inainte de a dezvalui punctele sensibile ale zborului din noaptea de 22/23 octombrie, neabordate in comunicatul de presa, publicam integral documentul trimis Ambasadei Tunisiei de catre directorul Daniel Idolu.
“Dorim sa va prezentam datele de fapt:
– Informarea cu privire la aeronava cargo Air Tunisia pentru acest zbor a fost transmisa de catre Autoritatea Aeronautica Romana, fiind difuzata la Aeroportul Internaţional Timişoara in 20.10.2015.
– Transportul cargo al companiei Air Tunisia a aterizat pe Aeroportul Internaţional Timişoara in data de 22.10.2015, la ora locala 05:18, de la Tunis (Tunisia) cu o aeronava tip AIRBUS 320.
– Zborul a fost anunţat prin mijloacele de comunicaţii de radiotelefonie, atat de turnul de control cat si de dispecerul de sol pe canalele utilizate de toate instituţiile abilitate de pe Aeroportul Internaţional Timişoara;
– Reprezentantii tuturor institutiilor abilitate s-au deplasat la aeronava dupa aterizare pentru indeplinirea atributiilor specifice.
– Dupa descarcare marfurile au fost transportate in zona de procesare marfuri, urmand a fi prelucrate de catre transportator si institutia vamala.
– Aeronava a decolat spre Tunis (Tunisia) in cursul aceleiasi dimineti, la ora locala 07:00.
– Compania Tunis Air a respectat toate reglementarile aeronautice care stabilesc conditiile de survol in spatiul aerian romanesc si conditiile de aterizare si decolare pe/de pe un aeroport international din Uniunea Europeana.
– Atat reprezentantii Aeroportului International Timisoara, cat si lucratorii institutiilor implicate care isi desfasoara activitatea in cadrul aeroportului au respectat reglementarile legale specifice activitatii lor.
Tinand cont de cele prezentate, probabil pentru orice persoana care activeaza in domeniu, clasificarea acestui zbor ca fiind clandestin este cel putin hilara.
Conducerea Aeroportului International Timisoara considera acest articol denigrator, cu repercusiuni grave asupra imaginii sale”.
Asadar, directorul Daniel Idolu considera hilara clasificarea acestui zbor ca fiind clandestin, insa, in tentativa de a formula comunicatul de presa in termeni cat se poate de oficiali, diplomatici chiar, a uitat sa lamureasca o serie de chestiuni interne extrem de delicate.
In primul rand, nu a explicat de ce marfa transportata cu aeronava de tip AIRBUS 320 – care este un avion bimotor destinat exclusiv transportului de pasageri si nu de tip cargo, cum gresit a mentionat in comunicat – a fost sechestrata. Nu mai putin de 2,7 tone de piei de bovina, care aveau ca destinatar fabrica grupului francez Faurecia, din Talmaciu, de langa Sibiu, unde lucreaza peste 800 de angajati si se produc husele unora dintre cele mai cunoscute modele de masini: Audi, BMW şi Peugeot.
In conditiile in care si Sibiul este racordat, de asemenea, la un aeroport international, ca si Timisoara, de ce aeronava tunisiana de tip Airbus 320 nu a aterizat acolo si a ales Timisoara? Adica, un punct aflat la aproape 400 de km de destinatie… Oare, pentru ca in capitala Banatului se pot rezolva mai usor anumite probleme strategice, cu grad ridicat de risc?
Daca aterizarea aeronavei la Timisoara a fost anuntata din timp, iar dispecerul de sol a anuntat la timp toate serviciile, de ce marfa a fost descarcata fara ca reprezentantii Vamei sa fie la fata locului? Cine a rupt sigiliul, daca nu un reprezentant al Vamei, asa cum este procedura? Dupa cum se poate vedea pe camerele de supraveghere din aeroport, reprezentantii serviciilor au inspectat aeronava dupa aproape jumatate de ora de la aterizare.
In conditiile in care serviciile erau anuntate de prezenta aeronavei, de ce nu au actionat imediat? Aceasta intarziere nu este, cumva, semnul unei necomunicari din partea dispecerului de sol? In final, o intrebare si pentru reprezentantii ambasadei Tunisiei in Romaniei, care au luat atitudine vizavi de implicarea numelui companiei aviatice nationale intr-un scandal cu conotatii de contrabanda.
Care au fost ratiunile pentru care Tunisair a folosit un avion de pasageri de tip Airbus 320 la transportul a 2,7 tone de piei de bovina, cand legal ar fi fost sa foloseasca un avion de tip cargo? Sa intelegem ca prin acest compromis comercial s-a incercat adormirea vigilentei Vamii, care are alte atributii, mult simplificate, in cazul aterizarii unui avion de pasageri, dar si a Politiei de Frontiera, care are atributii mult simplificate in cazul aterizarii unui avion de tip cargo? In ciuda faptului ca atat Ambasada Tunisiei, cat si conducerea AIT fac eforturi conjugate pentru a pune intr-o lumina cat mai legala aterizarea avionului Tunisair la Timisoara, noi consideram ca misterul acestui transport se mentine la cote ridicate, iar un verdict final poate fi dat doar de organele judiciare de ancheta… (Gh. Ilas)
Felicitari pentru articol. Cu adevarat gandirea si logica acestui articol cuprinde acele intrebari care nu au raspuns. Datoria celor implicati este sa raspunda la aceste anomali in desfasurarea lucrurilor.
Ce tot atata spus cu perdea. CORUPTIA si aici este evidenta.
Pana se trezeste DIICOT-ul doamnei Martinov, toate urmele vor fi sterse! Stie cineva unde sunt documentele din dispecerat referitoare la acest zbor? Poate ar trebui sa afle cei care il ajuta pe Idolu sa rezolve problema, ca distrugerea de probe sau contrafacerea de dovezi sunt infractiuni grave
Daca procurorii inca nu au inceput ancheta pe aeroport, e clar ca e ordin de sus ca afacerea sa fie musamalizata, iar marfa predata beneficiarului! Asta e Romanica
Ca sa poata opera avioane mari pe un aeroport e nevoie ca pista acestuia sa aiba minim 2000 metri lungime si 45 latime. O sa pun aici dimensiunile pistelor tuturor aeroporturilor romanesti
Arad 2000 M/ 45 M Constanta 3500 M /45 M
Timisoara 3500 M / 45 M Bucuresti baneasa 3200 M/ 45 M
Oradea 1800 M/ 30 M Bucuresti otopeni 2 PISTE DE 3500 M / 45 M
Satu mare 2500 M/ 60 M Craiova 2500 M / 45 M
Baia mare 1800 M/ 30 M Caransebes(nefunctional) 2000 M / 60 M
Suceava 1800 M/ 30 M Sibiu 3100 M / 45 M
Iasi 1800 M / 30 M Cluj 2100 M / 30 M
Bacau 2500 M/ 80 M Targu Mures 2000 M /45 M
Tulcea 2000 M / 30 M
Conducea aeroportului face abuzuri grave. Trebuie demisa urgent
Si totusi Aeroportul Sibiu cat are ?
daca e voie de la stapanire, Idolu poate fi distrus de cei din servicii, care acum trebuie sa respecte nu stiu ce omerta! hellooo, iesiti si spuneti adevarul
f bun articol