Raliul Banatului se reia după zece ani cu ediția din acest sfârșit de săptămână, programată să se desfășoare la Timișoara și în jurul lacului Surduc. Competiția automobilistică se are loc cu ocazia primei ediții a Cupei României la Automobilism, organizată de ACR Timiș, iar pentru două zile, centrul Timișoarei și zona lacului Surduc vor răsuna la zgomutul motoarelor turate de concurenți.
Organizatorii așteaptă piloți din Timiș, dar și din Cluj, Brăila și Iași.Ladislau Giurisici, președintele ACS Timiș,, estimează un număr de 40 de participanți, plus micuții viteziști de la karting. Se va concura la trei secțiuni. Una va fi dedicată piloților cu mașini de raliu, care vor și pacurge distanța dintre Timișoara și Surduc cu control orar, pentru superspecialele de duminică. La Raliu se va concura la trei clase, până în 1600 cmc, între 1600-200 cmc și peste 200 cmc, cu mențiunea că cei cu turbocompresor vor avea restrictoare. La secțiunea Rally Sprint vor participa cei cu mașini preparate pentru VTM, nediferențiați pe clase, care vor fi scutiți de traseul de control orar, deoarece mulți au mașini neînmatriculate. De asemenea, va fi și o secțiune Clasic car, pentru cei care concurează doar în Campionatul Județean de Automobilism Timiș. Aceștia vor putea concura doar la Superspeciala de sâmbătă, din Piața Huniade, împărțiți tot pe trei clase.
La competiție vor fi doar arbitri de la ACR Timiș, 34 în total, dintre care 11 internaționali. De asenea, pentru a doua zi de concura, piloții de la Clasic Car vor putea să devină arbitrii-voluntari, pentru contrlul trafic al superspecialelor din jurul lacului Surduc. ACS Timiș a vrut d epatru ani să organizeze Raliul Banautlui, deoarece au fost impedimente financiare și în legătură cu numele, înregistrat deja la OSIM.
”De patru ani pregătim Raliul Banatului, mai ales din punct de vedere financiar. Ne-a lăudat doamna secretar de stat din Ministerul Tineretului și Sportului, Carmen Tocală, când am fost la o întrevedere unde și alte sporturi doreau să organizeze Cupa României”, a declarat Ladislau Giurisici
Iată programul competiției, cu cele opt probe superspeciale:
Sâmbătă,
8.00, încep verificările tehnice
11.00, parada tuturor mașinilor de concurs
12.04, startul în prima probă superspecială de 2 km din Piața Huniade și străzile adiacente. Iau startul primii cei de la Raliu, apoi Rally Sprint și la urmă, cei de la Clasic Car.
16.00-21.00, expoziție cu toate mașinile în Piața Huniade (parcarea va fi închisă de sâmbătă dimineața ora 8 până duminică seara ora 21)
Duminică,
8.00 , se pleacă din parcarea de la Modex spre Surducu Mic
9.46, sosire Surduc Mic pentru cei de la Raliu
10.01 start în Superspeciala 2, Surduc, 4,3 km
10.17, start în Superspeciala 3, Hăuzești, a treia cea mai lungă probă de raliu național din țară, 14,3 km
10.45 start în Superspeciala 4, Crivina, 3,5 km
10.53 regrupare de 90 de minute la Primăria Cricirova, parc tehnic și alimentare
12.29s start în Superspeciala 5, Criciova, 3,3 km
12.40 start în Superspeciala 6, Crivina 2, 14,2 km
13.08 start în Superspeciala 7 Fârdea
Ora 14,53 sosire la Timișoara, Piața Huniade
15.00-19.00 Showroom cu toate mașinile din concus
19.00 festivitatea de premiere în Piața Victoriei